י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ה'סוכנת הכפולה' מאיימת על יציבות השלטון

נמצאה נקודת התורפה של נתניהו וברק לעומת ציפי לבני • במה מאיים 'המודיע' הבוקר על 'יתד נאמן' ו'המבשר'? • ויש גם קצרים • יצחק נחשוני עם סקירת עיתוני סוף השבוע

מעשה בסוכונת. נתניהו. צילום: פלאש90
מעשה בסוכונת. נתניהו. צילום: פלאש90



ללבני זה לא היה קורה...

מי היה מעלה בדעתו שהאיום הרציני על יציבות השלטון בישראל בקדנציה הנוכחית, לא יבוא מכיוונו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, לא מאחמניגא'ד, לא מהחמאס או הפלשתינים, לא מהמפלגות החרדיות שמקופחות בתקציבים ונעדרות פתרונות דיור, לא מהבג"צ ולא ממפלגות הימין.

כפי שזה נראה בסוף השבוע ונמשך גם בעיתוני היום, ואפילו ביתר עוצמה, הפעם האיום הזה מגיע, בניגוד לכל ההערכות והציפיות, מהשכבה הנמוכה ביותר בעם, ממש מגובה שכבת האבק שעל הרצפה - 'עוזרות הבית' של מנהיגינו.

פעם קראו למכובדות שבהן, אלו המנקות גם את המטבחים הפוליטיים בבתי ראשי הממשלה והשרים משאריות המעדנים המוגשים בישיבות אל תוך הלילה, מעמלנות את ה'צווארון הלבן' שלהם, ומצחצחות את נעליהם, בשם המכובד 'סוכנות'.

עד שהן מתגלות, אחת לאחת, כ'סוכנות כפולות' ומבקשות לגרש את ראש הממשלה בנימין נתניהו, או לפחות את אשתו שרה ממעמדם עם...המטאטא.

לא כל ידיעה הנמרחת על חצי העמוד הראשון של 'ידיעות אחרונות' בגיליון ערב שבת של העיתון, זוכה להופיע יומיים אחר-כך אצל המתחרים. אבל ליליאן פרץ זה כנראה שם ש"מוכר טוב" עיתונים, במיוחד כשהוא מופיע בצמוד לשמה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. היום הוא מופיע בכל עיתוני ישראל וב'מעריב' אפילו עם תמונתה.

ביום רביעי האחרון הגישה העוזרת תביעה לבית הדין לעבודה בתל אביב, שבה מתואר מסע של התעללויות שעברה במהלך 6 שנות עבודתה בבית משפחת נתניהו בקיסריה, עד שפוטרה לפני חמישה חודשים. בין השאר נטען שם, כי לאחר היבחרו של מר נתניהו לראש הממשלה, נאסר עליה לקרוא לנתבעת בשמה הפרטי והיא אולצה לפנות אליה ב'גברת שרה נתניהו'. "אם טעתה היתה צווחת עליה נתניהו עד אימה".

פרץ, גם נאלצה על פי הנאמר בתביעה, להביא לכל יום עבודה ארבעה סטים של בגדים - אחד לכביסה, סט נוסף לעבודות ניקיון השירותים והמקלחת, סט לניקיון החדרים, וסט רביעי לנחקיון המטבח...

רק שאשתי לא תקרא את התביעה הזו, זה מה שחסר לי שגם ממני ידרשו ללבוש ארבעה סטים בקרצוף הבית. אין לי אפילו ארבעה מכנסים קצרות וחולצות טי! וחוץ מזה חשוב שאשתי היקרה תדע שרק כשמדובר בעוזרת מזרחית לכל ס"ט יש משמעות מיוחדת...

עוד טענה העוזרת בכתב התביעה, שהיתה צריכה להחמיא לשרה נתניהו בכל פעם שראתה אותה ולציין באוזניה שהיא חכמה, שאם לא כן נתניהו היתה מחמיצה לה פנים ומתעמרת בה.... "נתניהו (גב' שרה נתניהו, בשבילכם) היתה מטלפנת אליה בעניין מטלות הבית אף בשעות הלילה המאוחרות. כך התקשרה אליה הנתבעת בשתיים בלילה, בגלל ציפה שלא כיסתה כראוי את הכרית בחדר השינה".

כאן אני דווקא חייב להצדיק את הגב' נתניהו - אין דבר מרגיז יותר, למי שעולה על יצועו מאוחר בלילה, ממצב שבו הוא שם את ראשו על הכרית ומגלה שכמו לכובע, יש לה רק שלוש פינות, והרביעית משוחררת לוחצת ועוקצת. לא קרה לכם פעם?

בתקשורת הכללית לא מתמקדים היום בציפית של הכרית, אלא מתוך הדיווח הרחב בנושא עולה שעיקר הבעיה היא כנראה דווקא ב'שמיכה' שאינה מספיקה גם ל 'ישראל היום', הנחשב לעיתונו של נתניהו ומצליח מאוד, וגם ל'ידיעות אחרונות' המאבד גובה.

ב'ישראל היום' משחררים היום מעצורים, מסירים כפפות וכותבים היום על 'ההתנהגות המאפיונרית של 'ידיעות אחרונות'. 'הארץ' - שפרנסתו היא על הדפסת 'ישראל היום', המתחרה של 'ידיעות אחרונות' בבית הדפוס שלו, מתייצב גם הוא, אם כי בצורה פחות ברוטלית ויותר מאופקת, לצדו של נתניהו.

עוד לפני שהכתבת עפרה אידלמן מודיעה לקוראיה על מה יצא הקצף והוגשה התביעה לבית הדין, היא פותחת את הידיעה בתגובת לשכת ראש הממשלה: "כתב התביעה שקרי ורצוף השמצות ובדיות על רעיית ראש הממשלה". אחרי זה כבר לא חשוב מהן אותן 'בדיות' והנייר כבר יכול לסבול הכל.

למרות שלפרשה גם זווית דתית מובהקת, העיתונות החרדית מתעלמת ממנה לחלוטין ומעניקה חסינות מלאה לרעיית ראש הממשלה נתניהו.

למה שיכתבו על סכסוך בין שתי נשים כשאף אחת מהן אינה ד.בייניש או צ. לבני?

בכתב התביעה טוענת העוזרת, המתגוררת בשכונת הפועל המזרחי בחדרה, כי על אף היותה שומרת מצוות נהגה נתניהו להתקשר אליה בשבת והיא נאלצה להחזיק בהסתר מבעלה את הטלפון ולענות לה תוך חילול שבת. אשמה חמורה שבשל דומות לה מתכוונים שר הפנים אלי ישי וח"כ אורי מקלב ליטול בעתיד מעסקים את 'רשיון העסק'.

אבל מנתיהו איש לא מעלה על הדעת לשלול את הרישיון להנהיג את העם היהודי בשל אילוץ עובדת לעבוד בשבת. לא לזה התכוון 'חוק העבדים'...

מישהו ראה את הרב גולדקנופ בשטח?

מה ניתן ללמוד מהפרשה המשונה הזו שרק מתחילה להתגלגל, ועוד תצוץ בכל פעם שתגיע לדיון בבית המשפט? - שמאבק ההישרדות של העיתונות בישראל, ולא רק החרדית, מתדרדר לשפל.

נתניהו צריך לחשוב הפעם לקבל דווקא את הדוקטרינה של אהוד ברק ולהסתמך על ניסיונו ולא להעסיק עוד לעולם עוזרת בית קשת יום מחדרה או מהקטמונים, אלא רק עובדת זרה מהפיליפינים. כשמדובר בעוזרות מהסוג הזה מיישבים סכסוכים שכאלה בדמי כופר בלבד.

והמסקנה הגרועה מכל היא שנמצאה נקודת התורפה של נתניהו וברק שליבני עוד עשויה לרכב עליה. בעוד שמקרה של עוזרת הנטפלת לנשות ראש הממשלה או שר הבטחון יכול לקרות להם, יכולה הפעם ציפי לבני לצהול ולהכרי: "לי זה לא יקרה". אין לה אישה שניתן יהיה להיטפל עליה אם תבחר לראש ממשלה.

אפילו מופז לא חשב על זה...

צעד בונה אמון? הגריצילום: צעד בונה אמון? הגרי
צעד בונה אמון? הגרי''ש אלישיב. צילום: יצחק לב ארי


מתחילים שבוע עם תקוות גדולות

הידיעה הנוטעת בלבנו היום את התקווה הגדולה ביותר, אחרי השבוע המדכא עם החוויות הקשות והמראות המזוויעים שעבר עלינו, אמנם לא התפרסמה בסוף השבוע, סמוך למועד שבה היא נוצרה, וכפי שהיה מתחייב מחשיבות הנושא שבו היא עוסקת - קדושת הבית היהודי וחיזוק גדרי הצניעות, אבל שלוות השבת כנראה הכריעה לטובתה וסללה את הדרך לפרסומה.

הבוקר מתנוסס שמו של - "הגאון רבי יוסף שלום אלישיב שליט"א" בהבלטה רבה ולא אופיינית, על ראש ידיעה המתפרסמת בעמוד הראשי של 'המודיע'. ליקוי החמה, והאסון בהאיטי לא היו, חלילה, אותות שווא, וימי בוא הגואל, עוברים משלב של "רצון" מפוקפק , לשלב המעשי של התגשמות.

הכנס לחיזוק שנערך ביום חמישי האחרון להורי בנות הסמינרים בירושלים אמנם לא כלל עדיין את הורי אלה הלומדות בסמינרים החסידיים והספרדים, שגם הם זקוקים בוודאי לחיזוק, הגר"ש אוירבך, והגר"א פילץ, הוצאו מרשימת נושאי הדברים בכנס, שפורסמה בידיעה ב'המודיע', ונאלצו להסתפק בידיעה ב'יתד' של עש"ק ו'בהמבשר' היום, אבל עצם הבלטת הגרי"ש אלישיב בראש הכותרות, היא בהחלט צעד בונה אמון. אם יהיה לו המשך, הוא עשוי לחזק את כולנו , ולא לקפח גם את אלה שאין להם בנות בסמינרים.

אם מדובר במדיניות חדשה, היא עשויה באיזשהו שלב להשפיע גם על מפת התקשורת החרדית וליתר את הופעת 'המבשר' ו'יתד', שהצדקת הופעתם היא גם היום על ה'פלגנות' והמחלוקת, גם אם היא פוגעת בגדולי ישראל.

ממש היום, למשל, יומיים אחרי הכנס שנעשה מתוך "דאגה לחינוך ילדינו", מתפרסמת 'ידיעה תמימה' בעמוד 2 של 'יתד נאמן' על "בקשה שהוגשה לבית המשפט לאשר את החלטות מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה על רישום עמותת החינוך העצמאי".

הכל יודעים שלא כל גדולי ישראל חברי מועצת גדולי התורה הוזמנו בזמנו לאותה אסיפה שהתקיימה בנושא, ולא כולם מסכימים למהלכים שחלקם נעשו מאחורי גבם. אבל ה'חינוך עצמאי' זה לא 'בנות הסמינרים', והמחנכים וההורים של התלמידים שם אינם חייבים בציות לכל גדולי ישראל, ואינם חייבים לעמוד '"מול פגעי השעה" של מחלוקות בענייני חינוך.

ה'עסקנים' ו'יתד נאמן' 'פוטרים עצמם' ממחוייבות ל'אחדות' לפחות במה שנוגע לחינוך ילדינו כשמגדירים היום את העומדים מאחורי הצעד של פניה לבית המשפט בהגדרה המתחכמת "זקני וראשי חברי מועצת גדולי התורה שליט"א".

מי שאינו זקן אינו שם. גם ב'המודיע', בעצם, בינתיים זה כך...

האם ממאה שערים. מאושפזת בהדסה. צילום: פלאש 90צילום: האם ממאה שערים. מאושפזת בהדסה. צילום: פלאש 90
האם ממאה שערים. מאושפזת בהדסה. צילום: פלאש 90


קצר בתקשורת: 5 קטעים בשולי עתוני סוף השבוע

1.המודעה המלוכלכת ביותר

מישהו ב'מפעל הפיס' למד כנראה היטב את השטח, ויודע שאם נתנו מעט תקציבים למטרות חרדיות, ופרסמו לא מזמן מודעות גדולות בעיתונות החרדית על תחרות לכתיבת חידושי תורה, נכבלו ידי מי שאמור להזדעק נגד מודעות מאוד לא צנועות שהוא מפרסם בשבת האחרונה.

על שני עמודי אמצע במוסף 'סופשבוע' - ' דבל' בלשון המקצועית, שמפרסם מפעל הפיס, מתפרסת תמונת ענק הלקוחה משפת הים עם כל המראות שהנפש קצה ונגעלת מהם.

אם הזוכה בפרס הגדול בלוטו לא הגיע לקחת אותו, יתכן בהחלט שזה משום...שלא רצה לעבור בתוך ההתערטלות הזו.


2. הכתבה היומרנית ביותר

כמו כל העיתונות החרדית, גם המקומונים של 'קו עתונות דתית' ייחדו מקום בסוף השבוע - שבוע אחרי הדיווח באתר 'בחדרי חרדים' - למעמד של הוצאת ה'דיבוק' על-ידי הגר"ד בצרי בישיבת 'השלום' בירושלים.

אלא שהכתב המוכשר שלמה קוק, שהוא עורך מקומון הרשת בירושלים, התיימר להיות "העיתונאי היחיד שהשתתף ב'מעמד הדיבוק' מתחילתו ועד סופו", וזה כבר קצת מוגזם.

הרשו לנו להעריך שאם המעמד היה מתקיים רק לעיני איש תקשורת אחד, הוא לא היה מתקיים כלל, או שהיה נעשה בחדרי חדרים כפי שטופלו מקרים כאלה בעבר.


3. הידיעה הבלעדית ביותר

עיתון 'בשבע' ורק הוא, מגלה בגליונו האחרון בעקיפין, כי בכלא הצבאי תפתח בקרוב ישיבה בזעיר אנפין.

הכתבת חגית רוטנברג מדווחת כי גם שני חיילי גדוד שמשון, אחיה מלמד ומלכי הורוביץ, שהניפו בזמנו שלט נגד פינוי יהודים מבתיהם על ידי צה"ל, עברו שימוע ביום רביעי האחרון, אצל מפקד בסיס קליטה ומיון, והוחלט להדיחם ממסלול ההסדר ולהעבירם למסלול של שירות צבאי רגיל במשך שלוש שנים וביחידה לא קרבית.

אחיה עובדיה, תלמיד ישיבת ההסדר בהר ברכה, לא הסכים להתנצל על הנפת הדגל, והודיע כי אם יודח ממסלול ההסדר הוא ישב בכלא וימשיך ללמוד שם תורה כאילו הוא בישיבה. "התגייסתי לצבא רק על דעת שאשרת בהסדר, ואם מסיבות פוליטיות רוצים לשנות לי את המסלול, אני אמשיך בכל זאת במסלול שלי, ואלמד תפנימו את השם הזה - אחיה מלמד. הוא עוד ייזכר כמי שהקים את ההסדר הראשון של ישיבה תורנית המשולבת ב...ישיבה בכלא.


4. הכתבה המצחיקה ביותר

סייד קשוע, המוצא הערבי של 'הארץ', מפרסם במוסף לשבת של עיתונו, תיאור מ'ארוחת שבת' שהוא ומשפחתו הוזמנו להשתתף בה על-ידי "משפחה יהודית דתית שמאלנית", בשם המחויבות שרצו להפגין ל'אחוות העמים'. אחרי שקראנו החזקנו עצמנו בבטן, וכמעט שלא יכלנו לאכול את ה'טשולנט' גם למחרת - בשבת.

"יש לכם שירים מיוחדים לארוחת השבת שלכם? - שאל אותי המארח האדיב שלנו כשיחד עם משפחתו סיים לשיר את... 'מלאכי השלום', או איך שלא קוראים לשיר הזה ששרים לפני האוכל. 'שבחרת בנו ככל העמים' שרו בני המשפחה המארחת יחדיו, בהדגשה על ככל במקום מכל, ומוודאים שקלטנו את המסר"...

"הם מאוד שמאלנים, מאוד" - מתאר קישוע את המשפחה המארחת - "כל היום בהפגנות מחאה. הם שייכים לאיזו תנועה של 'רבנים חסרי גבולות', אבל אני לא סגור על השם הזה. יש להם בית יפה באחת השכונות היותר אנגלוסקסיות בעיר, יש להם ספרים של שמאלנים, תמונות של שמאלנים, ונרות שבת לא מאיימים. איך זה, אני תמיד תוהה, רבונו של עולם, כל היום היהודים מתעסקים עם נרות והדלקות ואש ובסוף רק בתים של ערבים נשרפים".

"לא יודע" - עניתי למארח ופניתי לאשתי, יש לנו שירים שלנו לארוחת שבת? "אין לנו ארוחת שבת" – השיבה אשתי...

בהמשך הוא מתאר איך כשהמארחים סרבו ל'רדת' מהם, שרו ילדיו את התאומה של 'הדבורה מאיה' בערבית, והציגו את השיר כשיר לסעודת...'שבת'.


5. הגילויים המפתיעים ביותר

המקומון הירושלמי 'זמן ירושלים' הוא האוחז בשיא הגילויים המופיעים בתוך עיתון אחד. שלושה כאלה מתפרסמים בעיתון השבוע.

כתב העיתון יוסי אלי, מגלה שאליאור חן וג'ק טייטל, שחלקו תא משותף בכלא שקמה, לא מצאו נושאי שיחה משותפים, הנתק ביניהם היה מוחלט ובשב"ס הבחינו בפוטנציאל התלקחות והפרידו ביניהם.

מה הפלא? - ג'ק הרי חשוד שעשה את הפעולות הסאדסטיות שלו באמצעות חמרי חבלה, וחן בידיים או בהוראת פה. איזה קשר חשבו שיש בין השניים?

בידיעה אחרת מדווחת הכתבת נטע סלע כי האם לילד החולה ממאה שערים עוברת 'שיקום', בעקבות השיתוק שתקף אותה לאחר הלידה, ב...בית החולים הדסה בירושלים.

גם אם מדובר בהדסה הר הצופים, ולא בעין כרם שם היה מאושפז בנה, מסתפק העיתון בשם המשותף כדי להציג תמונת מצב כאילו מדובר במשהו משמעותי ביותר.

שיהיה, והעיקר שהיא תהיה בריאה.

בראיון שמתפרסם באותו עיתון עם ח"כ זחאלקה שגורש מהאולפן באמצע תוכניתו של העתונאי דן מרגלית הוא טוען כי הוא לא התכוון כלל להשוות את אהוד ברק לנאצים ולראיה ... הוא חובב בכלל...אידיש.

מי יודע, אולי זה בכלל 'גרמנית' הדומה לאידיש?

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד