י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגבלה שנויה במחלוקת

דרמטי: מי יצביע נגד? מרד שרים לקראת ההצבעה על הטלת סגר

הדיון הדרמטי בשעה הקרובה שיכריע כיצד ייראה החג במדינת ישראל, נתון במחלוקת קשה • לא רק השר ליצמן הכריז כי יתנגד להחלטה. שרים נוספים הודיעו אף הם כי יצביעו נגד הטלת הסגר מפני שלדעתם המהלך יפגע בכלכלה בצורה אנושה • השרים יבקשו להכניס שינויים נרחבים

דרמטי: מי יצביע נגד? מרד שרים לקראת ההצבעה על הטלת סגר
סגר בשכונה חרדית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לא רק ליצמן: עוד שרים החברים בממשלה שצפויה לאשר היום את הצעת משרד הבריאות להטיל סגר סבורים כי מדובר בשגיאה שתפגע בכלכלה ועוד בטרם נפתח הדיון בממשלה הודיעו כי יצביעו נגד הטלת הסגר.

אמש הודיע השר עמיר פרץ כי יצביע נגד הולך הסגר המלא, "אני תומך בסגר לילי בו כ-80% מהמשק נשאר פתוח. מגפת הקורונה הכלכלית קשה לא פחות מהמגיפה הבריאותית. אבל אם מגבילים - מפצים. פניתי לרה”מ בדרישה להקים באופן מיידי צוות שיקבע את מתווה הפיצוי שיהיה ברור לכולם", מסר.

גם שר התיירות אסף זמיר הבהיר כי "אצביע נגד הטלת סגר מלא בישיבת הממשלה", כשהוא מסביר כי "אין ספק שהעליה הדרמטית בתחלואה מחייבת צעדים דרסטיים. נראה לי שזה ברור לכולם. ועדיין- סגר מלא על כל המדינה בחגים הוא צעד קיצוני מדי ובעל משמעויות כלכליות שתעשיות שלמות לא תתאוששנה מהן. לכן אצביע נגד ההחלטה להטיל סגר מלא".

"אין סיבה למנוע את פעילות הצימרים שאין בהן כלל הדבקה. אין סיבה למנוע לחלוטין פעילות מלונאית בערים ירוקות בחודש הכי חשוב של השנה. אין סיבה לסגור לחלוטין מסעדות בעוד שמאפשרים התכנסויות בבתי הכנסת ואירועי התרבות שחזרו סוף סוף בקפסולות באוויר הפתוח מתנהלות בינתיים למופת", הבהיר.

זמיר הדגיש, "אני יודע שזה מייצר קשיים פוליטיים. במדינה מפולגת כמו שלנו, עם בעיות משילות בחלקים של החברה שקיימות מאז ומעולם - לא פשוט להגיד למישהו שחלה עליו מגבלה ועל אחר לא. מסובך חברתית פוליטית להגיד כאן ילמדו וכאן לא. ומסובך מאד לאכוף פתאום את החוק במקומות שבהם לא אכפו שנים. הכל נכון. אבל, בדיוק בשביל זה תמכנו בהקמת ממשלת אחדות- כדי שבנקודת הזמן הקריטית הזאת - אפשר יהיה לקבל החלטות נכונות גם אם הן מלוות בקושי פוליטי וחברתי".

"וזה לא רק עניין דתי או גאוגרפי. הפרות מקוממות יש בכל מקום, ממועדון לילה בחיפה השבוע דרך חתונת ענק של חסידים בחיפה. ממסיבת אירוסין ענקית בשרון ועד חתונות ענק ביישובים ערביים בצפון. אף אחד לא נותן פה דוגמא, כולל חלק מחבריי בכנסת ובממשלה, וזאת התוצאה. ועדיין - יש מקומות שבהם יש מיעוט של הפרות. מקומות שבהם רוב האנשים מקפידים ולכן התחלואה בהם נמוכה- והאחריות שלנו היא לאפשר את המשך החיים במקומות הללו, תחת מגבלות, ובמקביל לייצר סגרים באיזורי תחלואה קשים. יש עוד חלופות מידתיות יותר".

הבוקר גם השר חילי טרופר הודיע כי לאור ההחרגה הצפויה לבתי הכנסת עם פעילות בקפסולות עד 1000 משתתפים הוא הודיע "אדרוש להחריג את עולם התרבות ולקיים הופעות במרחבים פתוחים".

עוד שרים הודיעו כי יבקשו להכניס שינויים, השר יועז הנדל מבקש להתחיל את הסגר רק מיום שישי בצהרים ולא מהבוקר, להקל על הערים הירוקות, וגם לסגור את הלימודים רק ביום שישי ולא ביום רביעי, כשגם שר החינוך יואב גלנט דורש לסגור את מוסדות החינוך רק ביום שישי ולהחזירם מייד לאחר שמחת תורה לפחות בערים הירוקות.

אסף זמיר עמיר פרץ. יועז הנדל יואב גלנט סגר ראש השנה תש"פ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד