י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הון ושלטון נוסעים בקו נתניה - ב"ב?

חברת 'נתיב אקספרס' הודיעה על הפעלת קו בין נתניה לבני ברק • בשטח, הקו עדיין לא פועל • האם יש קשר בין נציגי הציבור למפעילי הקו הפרטי, או שמפעילי הקו מפעילים לחץ על רוזנשטיין באמצעות... קו טלפון?

שלמה רוזנשטיין. אין לי קשר למפעיל הקו הפרטי
שלמה רוזנשטיין. אין לי קשר למפעיל הקו הפרטי

לפני מספר חודשים הכריזה חברת 'נתיב אקספרס' על חניכת קו חדש, שיסובסד על-ידי משרד התחבורה, ויסיע נוסעים מהקריה החרדית בנתניה, היישר לרחובות העיר בני-ברק. הקרדיט על הענקת הרשיון לקו החדש והנחוץ, התחלק בין רבים. נציגי ציבור רבים שלחו הודעות לעיתונות, בכדי לנגוס בעוגת יחסי הציבור הטמונה במושבי האוטובוס, שעוד לא התחיל את פעילותו.

אולם, הודעות לעיתונות לחוד, והפעלת האוטובוס לחוד: הקו היה אמור להתחיל לפעול כבר בשבוע שעבר, אך תושבי נתניה שהגיעו לתחנות, על סמך הפרסום בעיתונות, חיכו לשווא. עד לרגע זה, לא נרשם ולו בדל של גלגל בעיר בני ברק, שנועד להעביר את הנוסעים לנתניה.

ממידע שהגיע לאתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי מי שטרפד את תחילת הפעלת הקו, הוא העסקן שלמה רוזנשטיין. רוזנשטיין, חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם 'יהדות התורה', העוסק בבעיות התחבורה בציבור החרדי, מנע את תחילת ההפעלה ממספר סיבות. בינהן: עומס על כבישי בני-ברק, שאינם ערוכים לקליטת אוטובוסים נוספים.

אלא שיש מי שמתעקש לתלות את פעילותו של רוזנשטיין בסיבות אחרות, לאו דווקא טהורות. ממידע שהועבר לידי אתר בחדרי חרדים' עולה, כי בין שלמה רוזנשטיין למפעיל קו פרטי הפועל בקו נתניה-בני-ברק ישנם קשרים. למותר לציין שהכנסת קו ציבורי למסלול הנסיעה, שומט את הכדאיות הכלכלית בהפעלת קו פרטי, ולפיכך לרוזנשטיין יש אינטרס למנוע את הפעלת הקו הציבורי.

אך יש שתולים את פעילותו של רוזנשטיין נגד הפעלת הקו החדש, דווקא בלחצים אדירים אותם מפעילים עליו מפעילי הקו הפרטי. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חתנו של מפעיל הקו הפרטי, המשדר באחד מקווי הנייעס החרדים, לוחץ על רוזנשטיין שייסוג בו מקידום הקו הציבורי בין נתניה לבני ברק, מחשש שהפעלתו תפגע בפרנסת חמיו.

מה משתי האפשרויות חמור יותר - קשר אישי או קו טלפוני. את התשובה לשאלה נשאיר לאינטלגציה של הקוראים.

יצוין, כי כל החוגים והעדות ברכו על הפעלת הקו הציבורי החדש, שימנע את הצורך להשתמש בקווים פרטיים שאינם מסובסדים.

אחד העומדים מאחורי יוזמת הפעלת הקו הציבורי, אמר אמש (מוצ"ש) כי ח"כ משה גפני, אמר שיעשה ככל אשר לאל ידו להכניס את הקו לפעולה, אך זה נמנע מסיבות שאינן קשורות אליו.

בתגובה לדברים, אומר שלמה רוזנשטיין: "הנושא בטיפול VIP. בשבוע שעבר ביום רביעי הייתה פגישה במשרד התחבורה, יחד עם אנשי צאנז ולובנו פרטים. ח"כ משה גפני נתן תאריך יעד לא ריאלי לתחילת הפעלת הקו. נעשה כל מאמץ להעלות את המסלול לכביש במהירות האפשרית. ההערכה שלי היא שזה יקרה תוך שבועיים.

"אין לי כל קשר למפעיל הקו הפרטי, הבעיות שצצו בהפעלת הקו הן: המסלול העובר בכבישי בני ברק העמוסים גם כך, וכמה בעיות לו"ז, למשל בקו הבוקר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד