י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שומרים על היתרון

ישראל מכינה רשימת בקשות לארה"ב

בישראל מוטרדים מהכוונה בארה"ב לספק לאיחוד האמירויות אמצעי לחימה מתקדמים. ומתכוונים להגיש בקשה לרכישה של כלי טיס ונשק מתקדמים אשר יעניקו יתרון ביטחוני למדינת ישראל על פני מדינות האזור

ישראל מכינה רשימת בקשות לארה"ב
נתניהו עם ה F35 צילום: Kobi Gideon\\פלאש 90

המאבק על היתרון האיכותי במזה"ת: צה"ל הקים צוות לגיבוש הבקשות שיועברו לארה"ב. ברשימת הקניות: חימוש מתקדם, מטוס-מסוק ואולי אפילו חמקן חדש. כך מפרסם הבוקר הפרשן הצבאי של "ישראל היום"-יואב לימור.

צה"ל הקים צוות לגיבוש רשימת הבקשות שתגיש ישראל לארה"ב, במטרה לשמור על יתרונה האיכותי. זאת, לאור החלטתו הצפויה של הממשל בוושינגטון לאשר מכירת מטוסי F-35 וציוד ביטחוני מתקדם נוסף לאמירויות, בהמשך להסכם הנורמליזציה שייחתם באמצע השבוע עם ישראל. ככל הידוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו אף מתכנן להעלות את הנושא בפגישתו השבוע עם הנשיא דונלד טראמפ.

בישראל מוטרדים מאוד מהמכירה הצפויה של אמצעי לחימה מתקדמים לאיחוד האמירויות, ובראשם של F-35, מטוס מהדור החמישי בעל יכולות חמקניות, שחיל האוויר הישראלי הוא היחיד שמחזיק בו באזור. החשש לא נובע מכך שהאמירתים יפעילו את המטוס - וציוד נוסף שהם עתידים לקבל - נגד ישראל, אלא מכך שייפתח מרוץ חימוש באזור, שבמסגרתו יימכרו אמצעי לחימה מתקדמים למדינות נוספות, באופן שישחק משמעותית את היתרון האיכותי של ישראל. חשש נוסף, שאינו מובע בפומבי, הוא מכך שהשלטון באיחוד האמירויות (או במדינות אחרות) יוחלף.

גורם בכיר, שמצוי בנושא אמר: "אנחנו נהנים עכשיו מרוחות של שלום, אבל אנחנו חיים באזור לא יציב שבו כיוון הרוח עלול להשתנות במהירות. לכן אנחנו מקפידים תמיד להיות לפחות צעד לפני כל מדינה אחרת באזור, ורצוי שיותר מזה".

 

צה"ל ארה"ב כלי טייס איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד