י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מה הציבור חושב?

סקר: כמה מהישראלים תומכים בהטלת הסגר ומי מרוויח מהמצב הפוליטי

הסגר ושאלת הבחירות: סקר שנערך מגלה נתונים מפתיעים: רוב הציבור הישראלי סבור כי הטלת סגר כללי בחג, הוא הכרחי • בשאלת הבחירות, זוכה מפלגת 'ימינה' ל-21 מנדטים. וב'יש עתיד' נפגעים מהזעזוע האחרון שעורר במפלגה ח"כ שלח •כל המספרים

סקר: כמה מהישראלים תומכים בהטלת הסגר ומי מרוויח מהמצב הפוליטי
קורונה בשוק מחנה יהודה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מסקר שנערך עולה כי 55 אחוזים מהישראלים תומכים בהחלטת הקבינט על סגר כללי. 36 אחוזים בלבד מתנגדים לסגר, ו־9 אחוזים נוספים לא אוחזים בדעה בנושא.

הרוב בעד הסגר נשמר גם כאשר מפלחים את התוצאות למצביעי ימין או שמאל. בקרב מצביעי הימין הוא הגבוה ביותר, ועומד על 59 אחוזים התומכים בהחלטה המסתמנת לחגי תשרי, איש איש בביתו. כך עולה מהסקר, שערך מנח לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, עבור התוכנית 'שבע תשע' ב־103fm.

ואיך אפשר שלא לבחון את המפה הפוליטית? מהסקר עולה כי במידה והבחירות לכנסת היו נערכות היום, מפלגת השלטון - הליכוד בראשות בנימין נתניהו ממשיכה להיחלש, אך עדיין שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת עם 30 מנדטים. מפלגת ימינה מפלגתו של נפתלי בנט ממשיכה בנסיקה ומגיעה ל-21 מנדטים, מה שהופך אותה למפלגה השנייה בגודלה בכנסת, ומעמיד את נפתלי בנט קרוב מתמיד לבלפור. ש"ס שומרת על כוחה עם 9 מנדטים כמו גם יהדות התורה עם 7, מה שמקנה לגוש הימין ללא גנץ 67 מנדטים.

וביש עתיד-תל"ם, המשבר בין יאיר לפיד לעפר שלח מראה את אותותיו והמפלגה מקבלה 16 מנדטים בלבד. כחול לבן עם 8 מנדטים ומרצ עם 6. הרשימה הערבית המשותפת שומרת על כוחה עם 15 מנדטים, מה שמקנה 45 מנדטים בלבד לגוש השמאל-ערבים.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן שכידוע לא נספרת באף אחד מן הגושים, עם 8 מנדטים בלבד.

את הסקר ביצע עבור 103fm, כאמור, מנחם לזר - מנהל פאנלס פוליטיקס. הסקר נערך במהלך סוף השבוע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. השתתפו בו 556 חברים בפאנל המשיבים של 'Panel4All' לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,820 חברים בפאנל). טעות הדגימה המירבית היא 4.4 אחוזים.

קורונה סגר יש עתיד מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד