י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לראשונה מאז הקמתו

ירושלים: בית הכנסת הגדול בהודעה למתפללים: 'שערי ההיכל יישארו נעולים'

הנהלת בית הכנסת הגדול בירושלים במכתב מיוחד למתפללי בית הכנסת הקבועים. בו הם סוקרים את האפשרויות שעמדו בפניהם, ומה היו הסיבות להחלטה ההיסטורית לסגור את בית הכנסת

ירושלים: בית הכנסת הגדול בהודעה למתפללים: 'שערי ההיכל יישארו נעולים'
בית הכנסת הגדול ירושלים צילום: פלאש 90

העיתונאית והמגישה סיון רהב מאיר מפרסמת הבוקר בחשבון הטויטר שלה צילום מהודעת הנהלת בית הכנסת הגדול בירושלים למתפללים הקבועים שם, זה עשרות בשנים, "שערי בית הכנסת יישארו נעולים".

במכתב המיוחד כתבו בהנהלת בית הכנסת "מתפללים ומתפללות יקרים ואהובים, האמת היא שקיווינו 'לשחר בהיר יותר'. בקשנו להיות אנשי בשורה. לא נכחד מכם שהנהלת בית הכנסת הגדול – בשיתופם של אחרים – התחבטה במשך זמן ממושך כיצד לנהוג לקראת הימים הנוראים. כמובן, שיקולים רבים קרצו לנו להטות את הכף, לטובת פתיחת ההיכל ועריכת התפילות במתכונת זו או אחרת. קל היה מאוד להטות אוזן לשיקולים אלה. על פניו, זה היה הדבר הנכון לעשות. לטובת קהל המתפללים, לטובת בית הכנסת, לטובת כל המקש לשפוף לבו לפני בורא עולם. על מנת שבית הכנסת יוכל למלא את תפקידו המרכזי -היכל תפילה של כל עמך ישראל, לשמוע אל הרינה ואל התפילה הכל כך מיוחדת - נחלת בית הכנסת הגדול בירושלים".

"ואולם השיקול המכריע הינו ביטחונם האישי של כל אחד ואחד מכם." אומרים בהנהלת בית הכנסת, ומוסיפים "מרכיב מכריע בשיקול זה הינו חוסר הידע, הבלבול, הוויכוח בין המומחים והשינויים בהנחיות. בית הכנסת הגדול אינו כבית תפילה אחר. הוא רחב, הוא מחייב בדיקות בריאות בכניסה, הוא מחייב מגבלה במספר המתפללים. וגם אם באלה נעמוד, עדיין הסיכון קיים. אחד ששגה, אחד שנמצא חיובי ולא ידע, אחד שיכול להדביק את האחר. את הסיכון הזה מבקש בית הכנסת הגדול למנוע מכל אחד ואחת מכם".

לאחר ההקדמה וניתוח האפשרויות מודיעים ההנהלה במכתב למתפללים על ההחלטה "כאמור לאחר חשיבה ארוכה החליטה הנהלת בית הכנסת הגדול בצער, על מנת להבטיח שלוחמו ובריאותו של כל אחד ואחת מכם, שהשנה [לראשונה מאז החלו התפילות עוד ב"היכל שלמה" בשנת 1958]" מדגישים מההנהלה, ומבשרים "שערי ההיכל יישארו נעולים. כולנו נתפלל לשנה טובה יותר, ואם ירצה השם נתפלל בבית הכנסת הגדול במהרה "ברוב עם הדרת מלך", בריאים ושלמים".

"הנהלת בית הכנסת גדול מבקשת בהזדמנות זאת להתפלל לשלומם של הנפגעים, להכיר תודה לכל העושים במלאכת הקודש של המלחמה במגיפה, ולברך אתכם, אזרחי מדינת ישראל וכל עם ישראל באשר הוא בשנה טובה, כתיבה וחתימה טובה. הנהלת בית הכנסת הגדול בירושלים". לשון ההודעה ההיסטורית.

קורונה בית הכנסת הגדול ימים נוראים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד