י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כל המידע החשוב על הנפקת מספר ביטוח לאומי אמריקאי

בשונה מהנפקה אוטומטית של מספר זהות ישראלי, מספר ביטוח לאומי אמריקאי SSN אינו מונפק באופן אוטומטי במעמד הלידה • קבלו את כל המידע שחשוב לדעת בנושא Social Security Number and Card

כל המידע החשוב על הנפקת מספר ביטוח לאומי אמריקאי
דרכונים אמריקאים צילום: פיקסביי

מספר ביטוח לאומי אמריקאי המונה תשע ספרות הניתן לכל אזרח אמריקאי, תושב קבע בארה"ב, ובעלי אישור עבודה בארה"ב. מספר ביטוח לאומי זה המהווה את החיבור בין אזרחים אמריקאיים לרשויות המס בארה"ב. כל אזרח אמריקאי נדרש להחזיק במספר ביטוח לאומי אמריקאי -  Social Security Number . זהו מספר מקביל למספר תעודת זהות ישראלית שאתם מכירים. בשונה מהנפקה אוטומטית של מספר זהות ישראלי, מספר ביטוח לאומי אמריקאי SSN אינו מונפק באופן אוטומטי במעמד הלידה בארה"ב ו/או במעמד קבלת אזרחות אמריקאית שכן על המועמד להגיש בקשה יזומה לרשויות המס בארה"ב לקבלת מספר ביטוח לאומי אמריקאי.

אתם נדרשים בהנפקת SSN לצורך קבלת תגמולי ביטוח לאומי, מיסוי, הטבות פנסיה ושירותים נוספים מטעם הממשל האמריקאי. המספר מונפק על גבי כרטיס המונה את שמכם ועליכם לשמור על הכרטיס במקום בטוח ולהימנע מחילוקו שלא כצורך.

אזרחים אמריקאים בעלי אזרחויות נוספות מטעם מדינות אחרות עדין נדרשים בהנפקת המספר למרות שאינם מתגוררים בארה"ב כיום ו/או לא הגיעו לארצות הברית מעולם.

חוק הFATCA בישראל

Foreign Accounts Tax Compliance Act) – FATCA) זהו חוק אמריקאי אשר נחקק בשנת 2010 בקונגרס האמריקאי במטרה לייעל את אכיפת תשלומי המיסים בקרב אזרחי ארה"ב אשר מנהלים חשבונות בנק פיננסיים מחוץ לגבולות ארה"ב.
החוק מחייב מוסדות פיננסיים ביניהם בנקים לבצע בדיקת נאותות לכל חשבונות הבנק המנוהלים אצלהם, לאתר חשבונות בנק של בעלי אזרחות אמריקאית ולדווחם לרשויות המס בארה"ב. הסכם זה חל רק עבור חשבונות בנק ישראלים המנוהלים ע"י אזרחים אמריקאים ובעלי תושבות קבע בארה"ב.

בעקבות חוק זה, החלו הבנקים בישראל לבצע "יישור קו" מול לקוחות הבנק אשר הינם בעלי אזרחות אמריקאית, במעמד הליך זה מתבקשים לקוחות הבנק לחתום על טופס W-9 שמטרתו להצהיר האם הלקוחות הינם אזרחים אמריקאים ומה הסטטוס שלהם לעניין חוק הFATCA.

לקוחות הבנק אשר מסרבים לחתום על מסמך זה ו/או לקוחות אשר אין ברשותם מספר ביטוח לאומי אמריקאי SSN או אינם יודעים אותו מסתכנים בכך שהבנק עתיד להקפיא את חשבון הבנק שלהם באופן מיידי ולא ניתן יהיה לבצע פעולות בחשבון.

אזרחים אמריקאים ללא מספר ביטוח לאומי SSN?

החל משנת 2017, לא ניתן לחדש דרכון אמריקאי ללא מספר ביטוח לאומי אמריקאי SSN, זאת במטרה לצמצם את מספר האזרחים האמריקאים החיים בישראל ללא מספר ביטוח לאומי SSN.

כדי להנפיק מספר ביטוח לאומי אמריקאי יש להגיע לריאיון בשגרירות האמריקאית במחלקת הטבות פיננסיות. יש להגיע לריאיון בשגרירות עם מסמכים אשר מוכיחים אז הזהות האמריקאית. כרטיס המספר ביטוח לאומי האמריקאי יונפק בארה"ב וישלח אל הלקוח באמצעות הדואר תוך מספר חודשים מיום הריאיון בשגרירות.

אז מדוע להנפיק מספר ביטוח לאומי אמריקאי SSN ?

ראשית, כל אזרח אמריקאי מחויב בהחזקה של מספר ביטוח לאומי אמריקאי גם אם אינו מתגורר בארה"ב. בנוסף, חלק מההטבות בהנפקת מספר זה כוללות גם מס הכנסה שלילי (קבלת החזר מס) גם במידה ולא דיווחתם מיסים במהלך השנה:

  1. החזר מס עבור ילדים - אזרחים אמריקאים בעלי מספר ביטוח לאומי אמריקאי SSN זכאים במקרים מסוימים בהחזר שנתי בסך של עד כ-1,400$ לילד תלוי ברמת הכנסתם הפיננסית.
  2. החזר מס עבור הכנסה נמוכה - במקרים מסוימים אזרחים אמריקאים בעלי הכנסה כלכלית נמוכה בזכים להטבת מס בהתאם לרמת הכנסתם.
  3. זיכוי עבור לימודים אקדמאיים - אזרחים אמריקאים אשר חויבו בגין תשלומים עבור לימודי תואר ראשון במוסד אקדמאי, זכאים בתנאים מסוימים להחזר מס בסך כ-1,000$ בשנה.

אזרחים אמריקאים, דעו את זכויותיכם וחובותיכם, וודאו כי יש ברשותכם מספר ביטוח לאומי אמריקאי SSN. למידע נוסף - פנו למומחים של מאסטר ויזה

רוצים לדעת עוד? הכנסו לאתר האינטרנט שלנו>>>

 

 

 

 

 

 

 

ביטוח לאומי אזרחות אמריקאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד