י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפעם זה סופי

דרמה; פרסום ראשון: השר ליצמן הגיש את התפטרותו מהממשלה

מאיומים למעשים: השר יעקב ליצמן הודיע כי הוא מתפטר מהממשלה, בעקבות ההחלטה להטיל סגר בר"ה • האיום כבר נרמז בעיתון 'המודיע' בשבוע שעבר, וצוטט כל העת על ידי המקורבים לשר • לדבריו, לא ייתכן שבחופש נמנעו מלהטיל הגבלות, וכעת אווירת ותפילות החג ירדו לטמיון 

דרמה; פרסום ראשון: השר ליצמן הגיש את התפטרותו מהממשלה
יעקב ליצמן נואם במליאה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עכשיו זה סופית: השר יעקב ליצמן הודיע בדקות האחרונות לראש הממשלה כי הוא מתפטר מהממשלה בעקבות הכוונה להטיל סגר כללי לקראת ראש השנה למשך שבועיים.

ליצמן קיבל את אישור האדמו״ר מגור למהלך, ניסיונות שנעשו לאורך כל שעות הבוקר למנוע את המהלך נכשלו, וכבר קודם ישיבת הממשלה הודיעו בסביבתו כי ההחלטה היא סופית.

עיקר הזעם של ליצמן הוא על כך שדחו במכוון את הסגר לחגים כשרמות נתוני התחלואה היו גבוהים גם לפני 10 ימים, ולאורך חודש אוגוסט נמנעו מלבצע הגבלות בכדי למנוע זעם מצד המטיילים.

רק בימים האחרונים ולאורך החודשים האחרונים פורסמו ביקורות בביטאון חסידות גור על התנהלות הממשלה והעומד בראשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו והזרוע המבצעת הפרויקטור רוני גמזו.

בתום פגישה עם ראש הממשלה השר ליצמן הודיעו לו על התפטרותו תוך שהוא הבהיר "ההחלטה להטלת סגר מלא בחגים תוכננה מראש וזאת מחוסר הערכה לחגי ישראל לעומת דברים אחרים שלא העזו לפגוע בהם ליבי עם רבבות אלפי יהודים שבאים לבית כנסת פעם בשנה ולא יבואו השנה בגלל הסגר"

ליצמן כתב לראש הממשלה "לצערי מזה כחודש ימים, בעוד אנו מתמודדים עם נתוני התחלואה בישראל, אני שב ומתריע נוכח הכוונה שסומנה מראש בידי פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, להטיל סגר מלא בחגי ראש השנה ויום הכיפורים הקרובים, מה שימנע ממאות אלפי יהודים, מכל האוכלוסיות והמגזרים, להתפלל בבתי הכנסת".

הוא כותב לנתניהו, "מדובר אדוני ראש הממשלה בהחלטה קשה שתדלל ותקטין משמעותית את כמות הבאים לבתי הכנסת בראש השנה ויום כיפור, בייחוד רבבות אלפי יהודים, ממגוון אוכלוסיות שונות, חלקם כאלה שזו בשבילם פעם יחידה בשנה שהם נוהגים להגיע לתפילה בבית כנסת".

"חזרתי על התרעתי זו והתנגדתי להטלת סגר מלא דווקא בחגים בתקיפות בכל פורום שהוא, בקבינט הקורונה, בדיוני הממשלה, בשיחות עמך ועם חברים נוספים בקבינט, וגם בכלי התקשורת. הדגשתי ואמרתי שאם אכן יש צורך בסגר מלא, אין להמתין עם עליית נתוני התחלואה בקצב הזה, וכי יש להחליט עליו אז, מלפני חודש, מלפני שבועיים ולא בחגים", תוקף ליצמן.

עוד הוא מאיים כי "פרוייקטור הקרונה פרופ' רוני גמזו הכחיש כל הזמן והסביר לי שזו לא הכוונה. לצערי, הוכח שצדקתי בדבריי וכי ההחלטה לסגר מלא בחגים סומנה מראש תוך סיכון מיותר וגרימת עליית התחלואה במשך הזמן. בנוסף התברר כי גם סיכום שהיה על בתי הכנסת הופר וכי ההחלטה להטלת סגר מלא לא תאפשר הפעלת בתי הכנסת בחגים לפי מתווה נומה, זאת בניגוד למסוכם בפירוש בינינו".

לכן הודיע ליצמן על התפטרותו, "לפיכך לא אוכל להמשיך בתפקידי כשר, וכי החלטתי להתפטר מהממשלה ואחזור לכהן כחבר הכנסת לפי החוק הנורבגי", בתום הפגישה עם נתניהו הוא מסר: "אם צריך לעשות סגר מלא, איפה הייתם עד עכשיו? למה חגי ישראל הפכו כתובת נוחה לטיפול בקורונה על אף הסבל הקשה לציבור. אני רואה כפגיעה ערכית מהותית את העובדה שחגי ישראל הפכו למשהו שניתן לפגוע בהם, בתכנון מראש, לעומת תחומים אחרים כהפגנות המוניות, עונת החופש ביולי-אוגוסט וכדומה. מצערת העובדה שהסגר בחגים תוכנן וסומן מראש בידי פרויקטור הקורונה וזאת מחוסר הערכה לחגי ומועדי ישראל".

 

המודיע יעקב ליצמן פרישה מהקואליציה סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד