י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אנשים ימותו מבדידות"

הפרופסור איתן פרידמן: סגר כללי בישראל - הבל ורעות רוח

רשימת המתנגדים לסגר הולכת וגדלה. הפרופסור איתן פרידמן, מבכירי בית החולים שיבא, תוקף: "בתי החולים במרכז לא קורסים. ואם זה העניין, לעשות שינוע של חולים ולתכנן את המשאבים, אז שיעשו את ההיערכות הזו. המערכת הבריאותית בישראל לא קורסת. עובדה"

הפרופסור איתן פרידמן: סגר כללי בישראל - הבל ורעות רוח
סגר בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרופסור איתן פרידמן, מנהל היחידה לאונקוגנטיקה בבית החולים שיבא, התייחס לאפשרות שהסגר הכללי בארץ יאושר, ותקף: "אין ספק שסגר זה הבל ורעות רוח. ולא תמצא אפידמיולוג אחד ורופא בריאות הציבור אחד שממליץ על סגר גלובלי בישראל".

לשאלת המגיש דני קושמרו, הרי הפרוייקטור רוני גמזו וחברת צוות הברומטר הפרופסור עידית מטות הם חתומים על ההחלטה "הם טועים?" השיב פרידמן. "אני לא יודע מי החתים אותם, אין שום היגיון?"

"איפה המדינה שעשו שם את הסגר הכי קשוח והארוך ביותר? בפרו. ומי המדינה שמובילה היום במספר המתים למיליון אנשים? פרו!. אין יתרון לסגר אין שום היגיון לעשות סגר. תוקף הפרופסור פרידמן ומוסיף "בסקר שנעשה בארצות הברית 25-28 אחוזים מהאנשים בקבוצות גיל שונות חשו בדיכאון חלקם כדי התאבדויות".

"אנשים ימותו מבדידות, מירידה קוגניטיבית, מאלימות במשפחה, ומזה שהם לא יגיעו לבתי החולים כשיש סגר" מזהיר פרידמן.

"בתי החולים במרכז לא קורסים. ואם זה העניין, לעשות שינוע של חולים ולתכנן את המשאבים, אז שיעשו את ההיערכות הזו. המערכת הבריאותית בישראל לא קורסת. עובדה". אומר פרידמן ומתייחס לטענה שרופאי המשפחה בקופות החולים קורסים. "יש אנשים על סף פרישה. אנשים מנוסים שאפשר לתת להם סמכויות וללמד אותם ספציפית לנושא הזה".

"אין מקל קסמים" מבהיר פרידמן ומוסיף "סגר כללי זה לא הפתרון, אפשר לעשות סגר מקומי נקודתי. ואם ישתפו את הרשויות ואת הצבא הם יצליחו לבצע את הסגר בצורה ממוקדת".

קורונה סגר מערכת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד