י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תוצאה ברבע שעה

משרד הבריאות אישר: בדיקת קורונה מהירה במיוחד

תוצאה תוך רבע שעה: משרד הבריאות אישר את השימוש במכשיר הבדיקות המהירות שמנפיק תוצאה לבדיקת קורונה בתוך 15 דקות בלבד. עם זאת, גם אם הבדיקה המהירה הנפיקה תוצאה שלילית, על הנבדק להמתין לתוצאת הבדיקה הרגילה

משרד הבריאות אישר: בדיקת קורונה מהירה במיוחד
בדיקת קורונה בישיבת פוניבז' צילום: שוקי לרר

הקושי המרכזי בקטיעת שרשרת ההדבקה בקורונה נעוץ בעובדה כי מאז שנערכת בדיקה למי שחווה תסמינים או בא במגע קרוב עם חולה קורונה, חולפות שעות ארוכות, לעיתים יממה ואך יותר, עד שהתוצאות שהתקבלו. בינתיים, החולה שטרם אובחן, ממשיך להפיץ את הנגיף, גם אם הוא בבידוד כמו שמחייבות ההנחיות, אזי אלה שבאו איתו במגע הדוק לא נדרשים להיכנס לבידוד, ובמידה ומי מהם נדבק, הוא זה שממשיך להפיץ את הנגיף הלאה והלאה. כך אבדה השליטה על המגיפה ברוב מדינות העולם.

מעתה לא עוד. בשעות אחרונות אישר משרד הבריאות את השימוש במכשיר במכשיר הבדיקות המהירות לאיתור נגיף הקורונה שמנפק תשובות בתוך רבע שעה. בשבועות האחרונים חקרו מומחי המשרד את אמינות התוצאות המתקבלות במכשיר, והשוו אותן לממצאי בדיקות המטוש הנכנסים למעבדה רגילה. עד כה נמצא שרמת הדיוק של המכשיר בנבדקים סימפטומטיים מגיעים ל -80%. עכשיו הורה המשרד כי נבדקים שיימצאו חיוביים בבדיקה המהירה יוכרזו כחולים מאומתים ונכנס לבידוד.

כעת אישר משרד הבריאות את עריכת הפיילוט השני, שיתבצע בימים הקרובים במתחמי הדרייב אין המופעלים על ידי מד"א, ובו ישתתפו 1,200 נבדקים: 500 אנשים סימפטומטיים, ו-700 נבדקים אסימפטומטיים. במוקדים שנבחרו לעריכת הפיילוט יילקחו מכל נבדק דגימות כפולות: גם עבור הבדיקה הרגילה, וגם עבור בדיקת המכשיר המהירה.

לאחר הדגימות יושוו התוצאות המתקבלות משתי הבדיקות. על אף שמדובר עדיין בפיילוט, משרד הבריאות הורה שבמידה שהנבדק ייצא חיובי במכשיר המהיר, הוא יקבל תשובה חיובית ויונחה להיכנס לבידוד, אם טרם נכנס, ויעבור חקירה אפידמיולוגית בדומה לכל חולה מאומת.

מנגד, אם הנבדק ייצא שלילי במערכת הבדיקות המהירה, יהיה עליו להמתין עד לקבלת תוצאת הבדיקה הרגילה, רק אם גם היא תצא שלילית יקבל הנבדק הודעה על כך. ומה יקרה במקרה של סתירה בין התוצאות? גם על כך חשבו מומחי משרד הבריאות והחליטו כי בינתיים יוגדר הנבדק כחולה קורונה. בימים הקרובים משרד הבריאות ינתח את הנתונים, ויחליט האם לאשר את השימוש במכשיר בישראל.

המכשיר החדש מיוצר על ידי חברת Quidell אחת הגדולות בעולם בייצור מכשירי בדיקות מהירות. המכשיר מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת המאתרת חלבונים נגיפיים ומנפקת תשובות בתוך 15 דקות. הבדיקות המהירות כבר הופעלו במנות רבות ובהן ארצות הברית, ואיפשרו עריכה של מאותן אלפי בדיקות. בארצות הברית בלבד אושרו כבר כמה בדיקות מהירות, חלקן כבר מתבצעות באופן שוטף, בין ההכרעה להיכנס לבית הלבן.

קורונה חולי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד