י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר ההתפטרות הדרמטית

מי ייפלט מהכנסת והאם ימונה שר במקומו של ליצמן?

האיום מומש והקרבות עוד לפננו: תפקיד השר שמתפנה והמאבקים בין הסיעות אחרי מימוש החוק הנורבגי והתפטרותו של ליצמן • מחר תתכנס הסיעה לישיבה שתהיה דרמטית ותספק כותרות משמעותיות עבור חלק מחברי הסיעה

מי ייפלט מהכנסת והאם ימונה שר במקומו של ליצמן?
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

לאחר התפטרותו של השר יעקב ליצמן, סימני שאלה פוליטיים רבים עולים וצפויים להיות מוכרעים בימים הקרובים כשברקע מסתמנים קרבות על התפקידים בין הסיעות ועל הדחות חברי הכנסת.

תחילה עולה שאלה על המשך תפקידם של חברי הכנסת אליהו חסיד ואליהו ברוכי שנכנסו לכנסת דרך ההסכם הנורבגי, חזרתו של ליצמן לכנסת מוציאה את ברוכי מיידית מתפקידו.

במקרה כזה בדגל התורה יטענו כי יחסי הכוחות אינם שווים בכל שלאגודת ישראל יש 4 נציגים בכנסת לעומת 3 בלבד של דגל התורה וידרשו כי גם מקלב יתפטר ויוציא את אליהו חסיד.

כדי למנוע את המהלך הזה יאלץ חבר הכנסת אליהו חסיד לפרוש מהרשימה, אבל המשמעות היא שהוא לא יוכל לחזור לכנסת עד לאחר הבחירות הבאות, ובכלל כשהשר ליצמן עומד לקראת כתב אישום ועלול אף לפרוש מהחיים הפוליטיים לא בטוח שחסיד יעשה דבר כזה.

שאלה נוספת שעומדת לקראת הכרעה הוא זהות השר הבא, תפקיד שר השיכון שייך לסיעת יהדות התורה ומגיע בחלוקה הסיעתית לאגודת ישראל, וייתכן כי במקרה וליצמן לא ימשוך את התפטרותו אחד מנציגי הסיעה האחרים ידרוש את התפקיד לעצמו.

כבר מחר חלק מהנושאים יעלו לסדר יומה של הסיעה בישיבת הסיעה השבועית שתהיה דרמטית, אם בסיעה ירצו למנוע את הדחתו של ברוכי, אליהו חסיד יאלץ להגיש עד מחר בערב את התפטרותו מהכנסת.

יעקב ליצמן יהדות התורה שר השיכון התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד