י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שפת הגוף

מעוניינים לדעת מי כועס או משועמם: כך תוכלו לגלות זאת

פעמים רבות נתקלים אנו באנשים ומסוקרנים לגלות מה הם חשים באותו הרגע • כיצד תוכלו לדעת האם הם כועסים, משתעממים או מרוכזים בדבריכם? על פי שפת הגוף תוכלו לגלות המון על האדם שלפניכם

מעוניינים לדעת מי כועס או משועמם: כך תוכלו לגלות זאת
יושב וחושב צילום: unsplash

הסנטר והלסת

החלק התחתון של הפנים עשוי במפתיע לחשוף הרבה ממצביהם הרגשיים של אנשים.

כעס - אנשים כועסים מבליטים את סנטרם קדימה. לדוגמה: כששני ילדים קטנים מתווכחים. שניהם יבליטו את סנטריהם קדימה כדי להדגיש את זעמם. מבוגרים עושים תנועה זו באופן בלתי מודע כשהם כועסים או כשהם חשים שנעשה להם עוול.

הרכנת הסנטר - הביטוי המקובל "זקוף את סנטרך!" נאמר לאנשים הנראים עצובים או מדוכאים. זהו סימן אמין להרגשתם של אנשים, מכיוון שכאשר סנטרך מורכן, אתה מרגיש חוסר ביטחון וחושב מחשבות שליליות. אנשים מרכינים, בדרך כלל, את סנטרם כאשר הם לחוצים או נמצאים במצוקה.

שעמום - כאשר אדם תומך בסנטרו בידו, זהו סימן לשעמום. האדם מנסה להתמקד במה שקורה, ותומך בסנטרו כדי לעזור לעצמו להתרכז (ריכוז הוא ההיפך מתמיכה בסנטר. כאשר מישהו מלטף את סנטרו בעדינות, כאילו יש לו זקן, זהו סימן לכך שהוא מאזין בתשומת לב למה שדנים בו).

לסתות הדוקות - לסת הדוקה היא סימן לכך שהאדם אינו חש בנוח וחש אי שקט. היא יכולה להיות גם סימן לעצבנות. אנשים נוטים להדק את לסתותיהם כאשר הם כועסים או מתוחים. אולם, יש אנשים שלסתותיהם הדוקות תמיד, מה שמראה שהם זועמים, לחוצים, או מתוחים כל הזמן.

פעירת לסת - כשאנשים מופתעים, לא מאמינים, מוכי תימהון, מזועזעים, נדהמים, מבולבלים, לא בטוחים או מבועתים - לסתותיהם נוטות לצנוח לרגע. יש אנשים העושים זאת בכוונה כדי ליצור רושם, וממשיכים להחזיקן במצב זה יותר זמן מאשר אם הייתה זו הפתעה אמיתית. אפשר להתעלם מתנועה זו, מכיוון שהיא העמדת פנים צרופה.

הבלטת הסנטר - הבלטת הסנטר היא מעשה תוקפני קטן שמבצע בדרך כלל גבר כלפי אחר כדי לומר לו לעמוד בצד או לא להפריע.

ליטוף הסנטר - זו תנועה רווחת במפגשים. כשאנשים מתחילים להעריך מה נאמר, הם, לעיתים קרובות, מחליקים על סנטרם באגודלם ובאצבע המורה שלהם. זה מסמן שהם נמצאים בתהליך קבלת החלטה. כאשר זה קורה בעת שכנוע לקנייה, חשוב שאיש המכירות יפסיק את תהליך המכירה עד שליטוף הסנטר ייפסק. ההבעה והתנועות של האדם לאחר גמר הליטוף מגלות לאיש המכירות אם ההחלטה חיובית או שלילית.

למעשה, ליטוף הסנטר מורה על ריכוז והרהור – 'מה אעשה, איך אשרוד?'. זהו שימוש בחשיבה לצורך המעשה המיידי. בשונה מליטוף המצח, שמורה על עיסוק בחשיבה לשם הבנה או איך לסקר את העניין או איך ליישב את הקושייה.

גירוד הסנטר - גירוד הסנטר מורה שהמגרד לא ברור בדרכו, מתלבט. בעיקר מפקפק במה שחשב קודם או במה ששמע קודם. בצד ימין - מתלבט בקשר לעתיד (מה לעשות). בצד שמאל - מתלבט בקשר לעבר (למה עשיתי).

גירוד הצוואר - אנשים מגרדים את צווארם כאשר הם מטילים ספק במשהו. לכן, כאשר אדם אומר לחבירו דבר לא נכון באופן ברור, וחבירו מגרד בצווארו, דע שלא הצליח הלה, להונות אותו.

נמשיך בעז"ה בשבוע הבא אליהו עזריאל מחבר הספר 'שפת הגוף והנפש' ויו''ר מכון התבוננות.

אליהו עזריאל שפת גוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד