י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שגריר ישראל פרסם

בתום הליך הגיור: גילה כי סבתו היתה חסידית

שגריר ישראל באיטליה פרסם פוסט מרגש בפייסבוק בו גולל את סיפורו של בחור שעבר גיור וגילה לקראת סיום ההליך כי סבתו יהודייה ממוצא פולני. "נזכר שבילדותו נתנה לו בפסח לאכול מצה"

בתום הליך הגיור: גילה כי סבתו היתה חסידית
שגריר ישראל דרור אידר ואהרן טסטה צילום: באדיבות המצלם

דרור אידר, שגריר ישראל באיטליה, פרסם פוסט מרגש בעמוד הפייסבוק שלו, ובו גולל את הסיפור המדהים על בחור שהחל הליך גיור  ולקראת סיום ההליך גילה כי הוא בעצם יהודי. 

"באחת אחר חצות נפתחו הסליחות בבית הכנסת האשכנזי היחיד ברומא. שאר בתי הכנסת - המתפללים בנוסח יהודי רומי, נוסח ספרד, ליוורנו וכדומה - החלו באמירת סליחות כבר בראשית אלול. חשבתי שנכון ששגריר מדינת ישראל יכבד גם את באי המניין הזה, על כל פנים פעם בשנה". כך פתח שגריר ישראל באיטליה את הפוסט.

"בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה קִדַּמְנוּךָ תְּחִלָּה
הַט אָזְנְךָ מִמָּרוֹם יוֹשֵׁב תְּהִלָּה
לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה"

"גם את הפיוט לעיל (הבאתי רק תחילתו) אמרנו, שיר בן כמעט אלף שנה כנראה מאזור אשכנז (ייתכן מאיטליה!), המסודר לפי הא"ב. מרגש לחשוב שיהודים שרים אותו זה מאות רבות של שנים. אנחנו חוליה בשלשלת ארוכה וגם מילותינו מצטרפות לאוצר התפילות האדיר של עמנו".

ואז מספר השגריר סיפור מדהים: "הבחור בתמונה שמו אהרן טסטה, חוזר בתשובה שסיים לפני הסליחות את מסכת ראש השנה בתרגום האיטלקי הנפלא (מפעל תרגום מדעי בעקבות הרב שטיינזלץ שממשלת איטליה מממנת!). הוא סטודנט למשפטים פה באוניברסיטה. הסיבה ללבושו היא שלקראת סוף תהליך הגיור שלו, גילה שסבתו מצד אמו הייתה יהודייה בשם רוזנבלום מחסידות כלשהי בפולין (בובוב?); הוא שמח על המציאה. נזכר שבילדותו נתנה לו בפסח לאכול מצה. חוליה בשרשרת, אמרנו? מעגלים נסגרים ונפתחים".

השגריר ממשיך: "אח"כ יצא הרב מנחם לאזאר לאנשי הביטחון האיטלקים שליוו אותי לסליחות עד כמעט 2 אחר חצות (ועוד צריכים לשוב לביתם), ובירך אותם ואת משפחותיהם על עבודתם. גם להם יש חלק במצווה. הם התרגשו וענו אמן".

 

דרור אידר איטליה גר צדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד