י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אינה קשורה לקורונה"

לאחר שדווח על תופעות לוואי: החברה חוזרת לניסוי החיסון

לפני כשבוע החברה הודיעה על הפסקת הניסוי לאחר שאחת המשתתפות בו חלתה. כעת מתברר כי מדובר בחולה בטרשת כך שלתופעה אין קשר לחיסון ומשכך, הניסוי יימשך כמתוכנן

לאחר שדווח על תופעות לוואי: החברה חוזרת לניסוי החיסון
אילוסטרציה צילום: Chen Leopold/Flash90

חוזרים לניסוי: לאחר שרק לפני שבוע הודיעה חב' אסטרהזניקה, המפתחת את החיסון נגד הקורונה בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד, על הפסקת הניסוי לאחר שהתגלה כי אחת הנסייניות פיתחה רגישות לחיסון והיא סבלה מתופעת לוואי – מודיעות היום החברה והאוניברסיטה כי הניסוי יימשך כמתוכנן. הסיבה: לתופעת הלוואי אין קשר לחיסון.


כזכור, לפני כשבוע הודיעה החברה על הפסקה זמנית של הניסוי לאחר שהתברר כי אחת הנסייניות המתנדבות, אזרחית בריטניה, פיתחה תופעת לוואי, ככל הנראה לאחר שקיבלה את החיסון. בהמשך דווח כי תופעת הלוואי היא מחלה נוירולוגית, וכן דווח על דלקת בחוט השדרה. בחברה לא ידעו להסביר את המחלה, ושם אמרו כי הדבר "בלתי מוסבר עדיין". למרות זאת, מסיבות בטיחות, הוחלט על הפסקה מיידית של הניסוי עד להבהרת הנושא.

אך כעת, כך נראה, בחברה נושמים לרווחה. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס התברר כי הנסיינית התגלתה כמי שחלתה קודם לכן בטרשת נפוצה, כך שלהחמרה במצבה אין קשר לניסוי.

לפי הדיווח, היא אושפזה בבית חולים עקב החמרה מסוימת במצבה הבסיסי, קיבלה לשם כך טיפול, ובסוף השבוע שוחררה לביתה במצב טוב. "לא היה כל קשר בין תרכיב החיסון שקיבלה בניסוי לבין מחלתה", אומרים בחברה.

לאור זאת הוחלט על המשך הניסוי בתקווה שתוך מספר חודשים ניתן יהיה להגיע – במידה והניסוי יוכתר בהצלחה – לשלב הייצור בפועל.

קורונה חיסון לקורונה אוקספורד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד