י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ביקרו בנחלים בצפון

משרד הבריאות מעדכן: חשש לתחלואה נרחבת במחלת העכברת

משרד הבריאות מעדכן את מנהלי קופות החולים ובתי החולים כי יותר מ-10 בני אדם אובחנו כחולים בעכברת השנה. כל החולים ביקרו בנחלים בצפון כשנראה שנחלים אלו הם המקור להתפרצותה של המחלה שנחשבת לנדירה

משרד הבריאות מעדכן: חשש לתחלואה נרחבת במחלת העכברת
נחל חילזון צילום: Ofir Zaguri/Flash90

לא רק קורונה, גם העכברת מבקשת להשתתף בחגיגה: משרד הבריאות שיגר היום הודעה חריגה למנהלי בתי החולים וקופות החולים, לפיה יש לשים לב ולאבחן נכונה חולים בעכברת, וזאת לאור ממצאים המעידים על התפשטות המחלה. עד כה חלו, לפי נתוני המשרד, יותר מעשרה בני אדם במחלה.

במכתב שנשלח למנהלי קופות החולים ובתי החולים נכתב כי יותר מ-10 בני אדם אובחנו כחולים בעכברת בחודשיים האחרונים, לצד אשפוזם של 10 נוספים שלפי החשד חלו בעכברת. לפי המשרד, כל החולים ביקרו בנחלים בצפון כשנראה שנחלים אלו הם המקור להתפרצותה של המחלה שנחשבת לנדירה.

נזכיר כי לפני שנתיים השתוללה בישראל מגיפת עכברת, שנגרמה אף היא לאחר ביקור בנחלי הצפון. המחלה אובחנה בידי מנהל חדר המיון של בית החולים 'מעייני הישועה', כשבעקבות האבחון התברר כי רבים חלו במחלה שעשויה להיות קשה, ובעקבות זאת דאג משרד הבריאות לסגור את נחלי הצפון לרחצה.

גם כעת, מומחים בתחום הזיהומים הזהירו כי קיים חשש לגל חדש של עכברת, וזאת לאחר שלפני חודשיים התגלה זיהום בכמה מנחלי הצפון, כשבהמשך דאג משרד הבריאות לפרסם הודעה על סגירת האתרים – אם כי בהמשך התברר שלא נמצאו מקורות לזיהום.

נכון לעכשיו, באתר משרד הבריאות מופיע כי בשנה מאובחנים כ-10 מקרים של עכברת. עם זאת, הבדיקות שנערכו באתרי הנחלים לא מצאו מקורות לזיהום ונכון לעכשיו הגישה לכל הנחלים בצפון חופשית.

עכברת נחלים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד