י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"איש הישר בעניו יעשה"

ח"כ מרגי נגד מנדלבליט: החרגת ההפגנות - אנרכיה

טרם ישיבת ההמשלה הסוערת בנוגע להכרעה לגבי הסגר הכללי, אמר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מרגי כי "אם היועץ המשפטי יחריג את ההפגנות בתקופת הסגר אזי הוא החליט ליצור פה אנרכיה"

ח"כ מרגי נגד מנדלבליט: החרגת ההפגנות - אנרכיה
חה"כ יעקב מרגי צילום: מרים ארסטר פלאש 90

קודם ההכרעה בישיבת הממשלה שהתכנסה היום (ראשון) התייחס יושב ראש ועדת הכלכלה יעקב מרגי לטענות החוזרות סביב אישור ההפגנות לעומת בתי הכנסת ואירועי תרבות, כשהוא מתריע מאנרכיה.

במהלך ישיבת הממשלה צייץ חבר הכנסת מרגי: "אם היועץ המשפטי יחריג את ההפגנות בתקופת הסגר אזי הוא החליט ליצור פה אנרכיה שאיש הישר בעיניו יעשה יהיה מרי אזרחי כנגד הנחיות משרד הבריאות חגי תשרי מקודשים יותר מערך ההסתה השיסוי והצבת פרסומי שחץ בחוצות העיר".

כפי שדווח, במהלך הדיון נרשם עימות סביב נושא ההפגנות, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר: "התקהלות זו התקהלות. אם אסור אז לאסור הכל כולל להפגנות". שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב: "ממשלה לא יכולה למנוע מחאה נגדה. צריך למצוא מתווה לקיום הפגנות בצורה הגיונית".

גם הפרויקטור פרופ' גמזו תקף: "יש זכות לתפילה וזה כמו הזכות להפגנה. כפי שמגבילים את התפילות - צריך להגביל גם את ההפגנות. התקהלות זאת התקהלות. אם נתבקש להכין מתווה, נכין מתווה". אל גמזו הצטרף היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט שאמר, כי "צריך לשמור על ההפגנות. שהמשטרה תחליט".

בתגובה לדבריו, השר דוד אמסלם צרח על היועמ"ש: "קח אחריות". מנדלבליט השיב: "אי אפשר למנוע הפגנות. זה לא עניין של כמות אלא של איכות". אמסלם תקף: "קח אחריות על המחלה, אמון הציבור נפגע בגלל ההפגנות".

יעקב מרגי אביחי מנדלבליט סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד