י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

ידען ומובשוביץ כבר ניסו את זה קודם

האם 'תקנות החינוך' נוסחו על-ידי גדולי ישראל או רק היו למראה עיניהם? • למה ב'כנרת' ובכיס המכנסים שלנו המפלס רק יורד ובחופי ישראל המים עולים? • טורו היומי של יצחק נחשוני

צילום אילוסטרציה: מנח זרקא
צילום אילוסטרציה: מנח זרקא



די לנסיונות לפגוע באמונת החכמים

נמאס לנו להקדיש בכל יום זמן יקר להתמודד עם סכלותם ורעות רוחם של אלו המתעוררים בכל בוקר אל רעיון יצרי חדש, כיצד ניתן לפגום באמונת החכמים שבנו, ואינם יורדים לסוד חוסנה.

מי שמבזה גדולי תורה, שם עצמו מעליהם, מדבר בשמם, חותם במקומם, משחק בתואריהם, מצדיק, חלילה, את חדלי האישים שזורקים עליהם מיכלי 'לבן', מוחק את שמם או מתיר לעצמו להורידם ממקומם, לעולם לא יגיע אל מסתרי אמונתנו התמימה.

אף פעם לא הסכמנו שאלה יהיו מחנכי ילדינו, וחלילה לנו שיהיו מחנכים בכלל. על חלק מתוכנו הם כפו עצמם בדלית 'ברירת מחדל' אחרת. אבל היום באיצטלה חמורת 'סבר', הם מתיימרים, באמצעות 'יתד נאמן' ו'המבשר', ליצור מצג שווא כאילו הם מכתיבים לנו תנאים, איך בכל זאת יסכימו להמשיך ולקבל לידיהם את תקציבי המדינה לחינוך החרדי, כביכול בעבורנו, כאילו בחרנו בהם להיות מחנכי הדור, שלנו ושל בנינו.

מי ביקש זאת מידכם?

בעיניינו האינטרנט הוא כלי משחית. אבל איננו זקוקים לגדרים של 'עסקנים', שרובם לא גדלו בתוך מחננו, לא כדי לשמור על השבת, ולא כדי לשמור על טהרת הבית. את החומות שלנו יצקו לנו רבותינו ואבותינו שמדרכם לא סטינו וממסגרותיהם לא חרגנו במשך דורות.

איננו זקוקים למעוררי מהומות ו'כדאיניקים' נוסח ירון ידען ומובשוביץ, שגם הם רצו בעבר לנהל את אורחות חיינו, רק שהם נדחו בזמן, בעוד חלק מ'העסקנים' הממשיכים את דרכם , עדיין מצויים בתוכנו.

רק מי שלבו אינו תמים, וטעם את כל טעמי החטא, יכול להעלות בדעתו שעדיין אינה נקייה מן הטמטום, שבמקום להתפלש בעפר, ידרוש מאלה שקנאתו עליהם על שהשתדלו תמיד לשמור על תורה ומצוות, לחתום על 'אמנה' חדשה לשמירת העיקרים שאנו מצווים עליהם ממעמד הר סיני, ושלא סרנו מהם מעולם.

כל עוד ה'אינטרנט' קיים נתמיד - בברכתם ומכוחם של גדולי ומאורי הדור - להתרחק מסכנותיו ונשמור מפניו את ביתנו כמפני אש. יחד עם זאת, נעשה הכל כדי שלא יהיה רק חד כיווני להשגת תקציבים ובכיוון המדרון החלקלק שניתן בקלות להידרדר ממנו, אלא ננצל גם אותו לקרב אלינו כאלה שרועים באמצעותו בשדות זרים, ושאין חשש שירצו להפוך ל'מאן דאמרים', כאותם 'עסקנים' הקמים על יוצרם במקום על יצרם.

וכמה שאלות רטוריות, למי שאחראים ל'תקנות' "על קדושת החינוך", המתפרסמות היום ב'יתד נאמן' וה'מבשר':

1. איך זה שב'יתד נאמן' נכתב כי "ה'תקנות' נקבעו ונוסחו ע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א", וב'המבשר' נכתב שהן רק היו "למראה עיניהם של גדולי וצדיקי הדור שליט"א", ולא נטען שהם נוסחו על ידם?

2. מדוע לא חתומים "מרנן ורבנן גדולי ישראל" בעצמם על ה'תקנות'?

3. מדוע לא מתפרסמות ה'תקנות' גם ב'המודיע', כנהוג במאבקים אמיתיים ונקיים מ'נגיעות' על טוהר וקדושת המחנה?

4. מדוע עבר כמעט שבוע מאז כנס המנהלים וה'מחנכים' הכושל והריק שבו היו צריכים להתפרסם ה'תקנות' ובין פרסומן למעשה?

5. מי מגדולי ישראל התנגד לפרסום ה'תקנות' וסירב לחתום עליהם ומדוע הם פורסמו בכל זאת, בניגוד לדעתו?

6. האם עד היום התקבלו ילדים שהוריהם מזוהים כמי שבביתם קיים אינטרנט שאינו מסונן ואינו לצרכי עבודה בלבד לתלמודי התורה או בתי הספר של בית יעקב שבהם לומדים גם ילדינו?

7. ב'תקנות' מצאנו כתוב: "מוסדות החינוך ישלחו להורי התלמידים 'מכתב התחייבות' שיחתמו ההורים שהינם נוהגים בעניין האינטרנט על פי כל ההוראות האמורות לעיל, ובאם יתברר שלא כן, תשקול ההנהלה המשך החזקת התלמיד/ה במוסדות החינוך".

ההנהלה תשקול? על פי מה תחליט, על פי מוצא? אמצעי תשלום של ההורים? חברותו עם ה'עסקנים'? ממתי מפקידים בידי 'הנהלה' שחלקה אינה מקבלת 'דעת תורה' אפילו בהחלטה על אופן קבלת בנות לסמינרים ללא אפליה, את שיקול הדעת בנושא כמו הרחקה או אי הרחקת תלמידים או תלמידות?

התשובות מיותרות.

ואל תטעו לא מדובר רק ב'רפורמה חינוכית' או כלכלית, אלא בניסיון לכפות את הנורמות של ה'עסקנים', על כל מי שלא נזקק עד כה לאמצעי עזר כדי לשמור על "לא תסורו".

ירון ידען ומובשוביץ כבר ניסו את זה קודם!

שעור מעשי ב'חוק כלים שלובים'

אחד מחוקי הטבע היותר מוכרים מקבל הבוקר חיזוק ואימות בעיתונות הישראלית, ואפילו מרחיב את חלותו לתחומים שעד היום לא נכללו בו.

ידיעה המתפרסמת בעמודי החדשות של העיתון 'מעריב', חמישה ימים בלבד אחרי שמחירי המים בישראל נסקו ב-25% כאילו היו שטף אדיר של 'צונאמי', בשל משבר המים שכביכול פוקד אותנו, מבשרת שמפלס המים בחופי ישראל דווקא עולה בקצב הרבה יותר מהיר ממה שחשבנו.

הוא אף מעמיד בסכנה אמיתית את ערי החוף בישראל.

"לדברי הגיאולוג הימי ד"ר יעקב ניר, בית ינאי, שחלק מבתיו כבר נמצאים היום בסכנת קריסה, יהיה המקום הראשון בארץ שיספוג את הנזקים. אחריו יבואו חופי יפו ועכו".

מסתבר ש'חוק כלים שלובים' אינו מאכזב לעולם. בעוד שהתחממות כדור הארץ, או כל סיבה אחרת שהמומחים חושבים ששייכת לתופעה הזו, גורמת לעליה במפלס המים הכללי של כל חופי מדינת ישראל, עד כדי איום על הערים השוכנים לפתחיהם כולל עזה, מפלס הכנרת שלנו ועמו תכולת כיס המכנסים, ממשיכים רק לרדת...

'חוק כלים שלובים' נאכף ללא הפסקה.

אלא שבעוד שעל פי מה שלמדנו אצל המורה הורביץ בשיעור לטבע בכיתה ה' ביסודי, חל החוק הזה רק על נוזלים ולא על מוצקים , המציאות מוכיחה שההנחה הזו כבר אינה מוסכמת.

ביום שבו הנהנתנים של תנועת 'קדימה' קיימו 'גיבושון' במסעדת יוקרה בשכונת עין כרם בירושלים, ועל פי יובל קרני מ'ידיעות אחרונות' - "רקדו, שרו וצחקו כאילו אין מחר (פילוג)" - נוחתת על העם בישראל הודעה על רשימה ארוכה של מוצרים העומדים להתייקר, כביכול, כאפקט ישיר מעלית מחירי המים.

הנה לכם 'חוק כלים שלובים' גם במוצקים – אלה למעלה, ואלה למטה, אלה רוקדים על השולחנות, ואלה על הפנים...

ידיעות אחרונות: "אפילו היריבים הגדולים, שקשה למצוא גרגר אחד משותף ביניהם, לבני ומופז, היו מאוד מחויכים. פרגונים נשמעו מכל עבר. 'מעניין מה שמו להם במשקה' - תהה אחד היועצים ב'קדימה' - בטח ערבבו להם משהו".

מי שערבבו להם באותו זמן ממש, את דעתם, הם האזרחים התמימים שנותרו בבית משום שאין להם מפלגה שתממן להם יציאה למסעדת יוקרה, ואין להם אפילו ממשלה שתבטיח להם אוכל בבית. בדיוק אז נודע כי בימים הקרובים ירד מפלס ההכנסות שלהם עוד יותר.

"אחרי שנה של קפאון נערכים יצרני המזון לבצע העלאות מחירים בתקופה הקרובה. מחירי המשקאות הקלים - למשל, יעלו בשיעור של 3%-6% - וזאת בעקבות ההתייקרות ב...מחירי המים" - נאמר במוסף הכלכלי 'עסקים' של 'מעריב'.

נורית קדוש ויהודה שרוני מוסיפים בידיעה: "ההערכות הן כי יצרניות המשקאות רואות בהתייקרות המים הזדמנות לפצות עצמן על התייקרויות אחרות שחלו בתקופה האחרונה במחירי החשמל, בחומר הגלם המשמש לייצור אריזות. אם לא די בכך הרי שמחירי המשקאות הקלים צפויים להתייקר גם בעקבות התיקון לחוק הפקדון שאושר בימים האחרונים".

הערכה היא שזה לא יסתיים במשקאות ובממתקים, דבר הפוגע בכל משפחה מרובת ילדים, אלא יחלחל גם לתחומים נוספים.

מוסף 'עסקים': "כשזה יקרה העליה לא תהיה בשיעור התייקרות חומרי הגלם אלא תגרור עמה פיצוי קטן לימים שבהם ידיהם של היצרנים היו כבולות בכל האמור להעלאות מחירים".

אז מי אומר שחוק כלים שלובים אינו חל גם על כלי האוכל? אבל איש אצלנו אינו יוצא מכליו כדי לעצור אותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד