ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
יעד של משפחות הפשע

"זו מלחמה": התובע הבכיר באיטליה נגד ראשי המאפיה

התובע הבכיר באיטליה נגד המאפיה, פתח ביום שישי את הדיונים נגד 450 גנגסטרים החשודים במעורבות בפשעים על-סך 50 מיליארד אירו בעסקאות סמים וסחטנות ברחבי העולם

"זו מלחמה": התובע הבכיר באיטליה נגד ראשי המאפיה
אילוסטרציה צילום: pixabay

התובע הבכיר באיטליה נגד המאפיה: ניקולה גרטרי בן ה-62, סיים את הטיפול בתיק המשפטי נגד 450 אנשי משפחת הפשע 'נדראנג'טה'.

התובע שהיה במשך 30 השנים האחרונות תחת הגנה משטרתית צמודה כיוון שהיווה יעד מרכזי למשפחות פשע - מאפיה, החל את הדיונים ביום שישי בתיק האחרון בבית המשפט נגד אנשי המאפיה במדינה.

התיק הגדול שנפתח ברומא, הוא התביעה הגדולה ביותר נגד המאפיה מאז 'משפט מקסיפרוססו' נגד 'קוזה נוסטרה' הסיציליאנית באמצע שנות השמונים.

גרטרי מקווה לשלוח יותר מ-450 אנשי מאפיה חשודים לכלא, בגין השתייכות לכנופיית פשע שלכאורה בנתה את הונה ואת המוניטין שלה על סחיטה, הלבנת הון, חטיפה, וסחר בסמים.

הוא אמר ביום שישי כי "זו מלחמה, אנחנו מדברים על אלימות, על מוות". התובע חי כאמור תחת איומי מוות זה 30 שנה, אך זה לא הרתיע אותו.

התובע תיאר את המקרה כ"היסטורי". גרטרי מאמין שהמשפט הנוכחי הוא החשוב ביותר בהיסטוריה של איטליה נגד מאפיונרים מאז משפט 'מקסי' בו הורשעו בסופו של דבר הורשעו מאות מחברי 'קוזה נוסטרה'.

הדיונים המשפטיים באותן שנים היו תחת אלימות קשה, כולל פגיעה בתובע, ג'ובאני פלקונה, שנרצח עם אשתו ושלושה שוטרים בשנת 1992.

כלקח מאותן שנים, הדיונים אמורים לעבור לאזור הדרומי של איטליה בבית משפט מאובטח, שם יהיו נוכחים לא פחות מ-600 עורכי דין.

המעצרים בוצעו בדצמבר האחרון, מאות נעצרו באחת מפשיטות המשטרה הגדולות ביותר נגד ארגון פשע זה שנים.

הפשעים של המאפיה על פי החשד, בוצעו במספר מדינות כמו גרמניה, בולגריה ושוויץ, ונטלו בהם חלק בין היתר חבר פרלמנט לשעבר וראש אגודת ראשי הערים בקלבריה.

על פי נתונים שהתפרסמו באיטליה, ישנם כ-20,000 חברי מאפיה של 'נדראנג'טה' ברחבי העולם, המנהלים עסקים מפוקפקים המייצרים מחזור שנתי של יותר מ -50 מיליארד יורו.

איטליה מאפיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד