ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אז מי אמר שהחרדים לא עושים תואר?

עיריית בני ברק מכריזה על מגוון קורסים להכשרה מקצועית. במסגרת הקורסים, המסובסדים על-ידי העירייה, ניתן ללמוד מגוון תארים. הקורסים מיועדים עבור נשים

 חרדים לומדים בקריית אונו. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
חרדים לומדים בקריית אונו. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

אחוזי ההצלחה של תלמידות הקורסים המקצועיים של היחידה להכשרה מקצועית באגף לשירותים חברתיים עיריית בני-ברק, הינם מהגבוהים בארץ – כך נמסר בטכס חלוקת תעודות לנשים בוגרות קורסי הכשרה מקצועית של היחידה להכשרה מקצועית של העירייה המתקיימים בעידודם ובסיועם של הרב יעקב אשר, ראש העיר והרב מנחם מנדל אייזנברג, סגן רה"ע וראש האגף לשירותים חברתיים.

היחידה להכשרה מקצועית מפעילה עשרות רבות של קורסים בתחומים שונים, בשיתוף גורמים שונים, כשבטכס האחרון חולקו תעודות לבוגרות קורסים של מזכירות רפואיות, מזכירות כלליות בכירות, מנהלות חשבונות, חשבות שכר, מינהל עסקים, בשיתוף "האוניברסיטה הפתוחה" וקורס למדריכות להתעמלות לגיל הרך, בשיתוף מכון "וינגייט".

הקורסים להכשרה מקצועית מבוססים על הכרה והתחשבות בצביונה היחודי העיר, והעונים על צרכים ספציפיים באוכלוסייה החרדית. הקורסים מתנהלים בנפרד לגברים ולנשים, בשעות לימוד נוחות, וברובם המוחלט בתחומי העיר.

הקורסים מושתתים על סיכויי השמה גבוהים, תעודות מוכרות בשוק העבודה, סיוע בהשתלבות בעבודה ושיתוף בתי"ס ידועים בתחומם, כמו האוניברסיטה הפתוחה, "מכללת אין ליין",וינגייט, אורט, שנקר, המכללה לצילום, המכללה לקוסמטיקה רפואית סטודיו, גריזים, בי"ס להנדסאי צילום-קריית אונו, תפנית- בי"ס למנהלים ולפיננסים ועוד.

במהלך הקורסים מושג דגש על עבודה מודולארית הכוללת תהליכי אבחון, הכשרה מקצועית, סיוע בהשתלבות בעבודה כחיפוש עבודה ויזמות עסקית, המאפשרת לכל פונה להעזר עפ"י מצבה העכשווי. כמו"כ נערך דיאלוג קבוע ועירנות מתמדת להתפתחויות בשוק העבודה, במטרה להגיע למירב אפקטיביות.

בשנים האחרונות פנו ליחידה להכשרה מקצועית כ-20,000 איש, כשהפניות העיקריות היו לייעוץ פרטני, קורסים, סדנאות לאבחון, סדנאות לחיפוש עבודה, סדנאות ביזמות עסקית, מרכז סיוע להשתלבות בעבודה, ניהול נכון של תקציב משפחתי ואבחון מקצועי.

הקורסים הינם במגוון רחב של תחומים כהנהלת חשבונות, חשבונאות, מזכירות רפואית, עיצוב ואדריכלות פנים, מזכירות בכירות, גרפיקה ממחושבת, מינהל עסקים, עיצוב אירועים, הנחיית קבוצות, סוכנות נסיעות, חשבות שכר, יישומי מחשב, תפירה, עיצוב, הדרכה בהתעמלות, צורפות, שזירת פרחים, רישום ואיור, קונדיטוריה, אימון תעסוקתי, מטפלים בבעיות התנהגות, חשמלאות, שפות ועוד.

בדברי ברכתו למסיימות הקורסים הדגיש הרב יעקב אשר, ראש העיר את רמתם הגבוהה של הקורסים במגוון כה רחב של תחומים והבטיח את הרחבת הסיוע העירוני לקורסים אלו, בהביעו תודה להרב מנחם מנדל אייזנברג, סגן רה"ע וראש האגף לשירותים חברתיים; לגב' ארלט מויאל, מנהלת האגף ולגב' גליה ניב, מנהלת היחידה להכשרה מקצועית ופיתוח כוח-אדם הנותנים ידם לקידום הנושא.

הרב מנחם מנדל אייזנברג, סגן רה"ע עמד על ההתרחבות הגדולה בשנים האחרונות של מסגרת ההכשרה המקצועית ע"י שיתוף פעולה עם מוסדות מהשורה הראשונה בתחומים רבים.

מר אלדד ברקוביץ, מנהל המרכז הארצי ללימודי תעודה באוניברסיטה הפתוחה העלה על נס את האוכלוסייה הבני-ברקית המשתתפת בקורסים, בציינו כי אחוזי ההצלחה של הבוגרות מגיע ל-90 – 100 אחוז. הוא הוסיף, כי שיתוף-הפעולה עם העירייה בא לידי ביטוי בהתאמת המורים, קורסים בעיר ועוד, כדי לענות על צרכיה היחודיים של האוכלוסייה החרדית.

גב' ארלט מויאל, מנהלת האגף לשירותים חברתיים של העירייה שיבחה את הרמה הגבוהה של היחידה להכשרה מקצועית המקפידה על מורים ואווירה ההולמים את הציבור החרדי, והביעה הוקרתה לנשים המשלבות גידול משפחה וילדים עם תעסוקה מתאימה ומכובדת.

גב' שרונה לבנטל, מנהלת סניף פ"ת של האוניברסיטה הפתוחה ציינה את הקהילה בבני-ברק שהיא משקיעה, רצינית וחיובית, וההוכחה לכך-ההצלחה המירבית בבחינות.

גב' גליה ניב, מנהלת היחידה להכשרה מקצועית של העירייה סקרה את עשרות הסדנאות והקורסים המופעלים באמצעות היחידה ואת הייעוץ וההכוונה למשתתפים שהינם חלק בלתי נפרד וחשוב בעבודת היחידה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד