י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אזעקת חירום

דו"ח אמ"ן: מספר החולים במצב קשה נמצא מעבר לקיבולת של בתי החולים

בדו"ח של מרכז המידע והידע הלאומי המתפרסם הערב נכתב כי מספר החולים הגבוה עשוי להביא לקריסת מערכת הבריאות. "יוצר סכנה ליציבותה של מערכת הבריאות"

דו"ח אמ"ן: מספר החולים במצב קשה נמצא מעבר לקיבולת של בתי החולים
חולה מפונה ל'שיבא', אילוסטרציה צילום: פלאש 90-יוסי זיליגר

בעוד מנהלי בתי החולים, בעיקר בצפון הארץ, מזהירים מפני המשך העליה במספר החולים כאשר הם הם "בתי החולים עומדים בפני קריסה", מזהיר גם דו"ח אמ"ן כי מספר החולים קשה "נמצא מעבר לקיבולת של בתי החולים", וכי הדבר "יוצר סכנה ליציבותה של מערכת הבריאות ".

לפי הדו"ח של מרכז המידע והידע הלאומי של אמ"ן אשר הוצג בישיבת הממשלה, בקצב התחלואה הנוכחי בקורונה יידרשו בישראל יותר מ -90 יום כדי להגיע להרצאה שבה מאובחנים 'רק' 400 חולים חדשים. הדו"ח אף מזהיר כי "קצב התפשטות הנגיף הוא המהיר ביותר שנראה בארץ בחודשיים האחרונים".

מחברי הדו"ח מצביעים על העליה במספר החולים כמו שנרשמה בשבוע האחרון, וקובע כי שיעור הבדיקות שבהם הוצגה תוצאות חיוביות לנגיף הוא מהגבוים בעולם, דבר המעיד על תחלואה גוברת בכלל הציבור. נתון נוסף שעולה מהדו"ח הוא שרק 2% מתושבי המדינה מתגוררים לפני ביישובים ירוקים - ירידה ב -6% בין מה שנמסר בסוף השבוע שעבר.

מחברי הדו"ח מזהירים מפני המשך המגמה וקובעים כי יש לנקוט בצעדים בכדי לעצור את העליה במספר החולים. ההלחמה, המערכת הרפואית הגיעה לרגע אשר היא עומדת בפני קריסה. "מספר החולים ההוא קשה נמצא בעלייה וטווח הביטחון מעבר לקיבולת בתי החולים הצטמצם משמעותית", נכתב בדו"ח שם מובהר כי הדבר "יוצר סכנה ליציבותה של מערכת הבריאות".

קריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד