י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בקו הראשון

מנהלי מחלקות הקורונה כינסו מסיבת עיתונאים והזהירו: "אנו בעיצומה של מלחמה"

לצד מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בה עדכן על הטלת הסגר, כינסו גם מנהלי מחלקות הקורונה בבתי החולים מסיבת עיתונאים שבה ביקשו להבהיר את חומרת המצב. "אנו נמצאים במלחמה. הקורונה מסוכנת"

מנהלי מחלקות הקורונה כינסו מסיבת עיתונאים והזהירו: "אנו בעיצומה של מלחמה"
אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

אנו במלחמה קשה ומסוכנת, והיא מתנהלת בבתי החולים: בעוד רה"מ מסביר לציבור את ההחלטה על הטלת הסגר, קיימו גם מנהלי מחלקות הקורונה בבתי החולים מסיבת עיתונאים שבה ביקשו להבהיר את חומרת המצב לכלל הציבור.  מנהלי המחלקות הציגו את הנתונים הקשים שהציבור, משום מה, לא מודע להם ואמרו כי "אנחנו בעיצומה של מלחמה".

במסיבת העיתונאים המקוונת שבה השתתפו מנהלי מחלקות הקורונה מכלל בתי החולים, הבהירו מנהלי המחלקות כי מדובר במלחמה אמיתית, קשה ומסוכנת.  "לא זו המתנהלת באולפנים, במערכות העיתונים, במדיה החברתית או ברחוב - אלא מלחמה אמיתית עם נפגעים שמתים אצלנו במחלקות הפנימיות".

מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים בלינסון ויו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס, אמר כי ניתן לצמצם את התחלואה בקורונה. "זה לא תלוי רק בנו, אלא גם בציבור ובהתנהגות האישית של כל אחד ואחת", מסר פרופ' אליס.

מנהל מחלקה פנימית בבית החולים שיבא, ד"ר גדי סגל, הדגיש כי אסור לזלזל בהשלכות המגיפה. "זו מחלה מקוללת שפוגעת בכל חלקי האוכלוסיה", אמר ותקף את המומחים שמנסים להרגיע את הציבור כשהם מוכרים להם אשליות. "מי שמזלזל במחלה ונתלה בגרפים ובסטטיסטיקות, כאילו לכאורה הקורונה אינה מחלה נוראה - נופל בפח".

הוא קרא לציבור להישמע להנחיות הריחוק החברתי על מנת לבלום את התפשטות המגיפה. "ביכולתנו לנטרל את ההידבקות", אמר. "בואו לא נתקהל. לא בחגים שלפנינו, לא בחודשים הקרובים - בכלל לא".

מנהל מחלקה פנימית בבית חולים השרון, ד"ר דרור דיקר, התריע מפני קריסת מערכת הבריאות בשל המגיפה, והצביע על מספר החולים הקשים שעולה בהתמדה, כאשר מדובר בסכנה של ממש לבתי החולים. "כשמדברים על קריסת מערכת הבריאות, דעו לכם שזהו מונח מכובס ל'קריסת מחלקות הקורונה'", אמר. "המחלקות הללו הצילו ומצילות את מדינת ישראל, יום-יום בחצי השנה האחרונה".

לדבריו, "היכולת לנהל את הטיפול בחולי הקורונה מצילה את יחידות הטיפול נמרץ מפני התמוטטות". עם זאת, הוא הדגיש כי למרות שהמצב מתנהל כך במשך חצי שנה, אך הוא אינו יכול להמשיך ולהתנהל בצורה זו. "יכולת זו נמתחת בימים אלו עד לקצה, הן במספר המיטות במחלקות הפנימיות לחולי קורונה, והן ביכולת הצוות לשאת משא זה לאורך זמן".

מנהלי בתי החולים רמב"ם ושערי צדק אמרו כי הם מתקרבים למצב של אי ספיקה, וכי הם נאלצים להתחיל להעביר חולי קורונה לבתי חולים אחרים. לעמדה זו הצטרפו באופן גורף מנהלי בתי החולים בצפון, שם נרשמים עומסים חריגים במספר החולים במחלקות הקורונה. עם זאת,  מנכ"ל בילינסון והמשנה למנכ"ל שיבא תל השומר, שני בתי החולים הגדולים ואשר ממוקמים במרכז הארץ, אמרו כי הם לא קרובים לקריסה - ושאין צורך בסגר בשלב זה. יחד עם זאת, הבהירו כי יש לנקוט בכל צעד אפשרי בכדי להביא להורדת קצב התחלואה. 

נזכיר כי במהלך החודש האחרון הזהירו מספר מנהלי בתי חולים כי אין מנוס מסגר. "מספר החולים עולה ואנו לא נצליח לעמוד במספר החולים שמגיע למחלקות", אמרו והזהירו כי "רק סגר יביא לירידת קצב ההדבקה ולהורדת התחלואה".

קורונה בתי חולים בית חולים שיבא בית חולים בילינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד