י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא היה שום דבר שלילי"

חנה גרבר יצאה מוקסמת מהיחס בשגרירות האמירויות

בוגרת בית ספר אורתודוקסי שעבדה בשגרירות איחוד האמירויות בארה"ב שופכת אור על יחסם של האמירתים כלפי יהודים ומספרת על החוויה האישית שלה בעת עבודתה בשגרירות: "לימדתי דיפלומט אמירתי עברית, והוא לימד אותי ערבית"

חנה גרבר יצאה מוקסמת מהיחס בשגרירות האמירויות
אילוסטרציה צילום: unsplash

חנה גרבר ממנהטן, מספרת על עבודתה בשגרירות איחוד האמירויות בארה"ב, ומציינת את היחס האדיב והנפלא מטעם צוות השגרירות של המדינה המוסלמית שחתמה לאחרונה הסכם שלום עם ישראל.

גרבר כתבה פוסט באתר ה'אלגמיינר' כי כתלמידת תיכון עם תשוקה לעניינים בינלאומיים, היא הגישה מועמדות להתמחות בשגרירות איחוד האמירויות בארה"ב בקיץ שעבר, והיא התקבלה.

"ההתמחות הייתה הגשמת חלום, עם זאת, חלק קטן ממני היה עצבני, האם צוות השגרירות יכול לקבל אותי בגלל זהותי היהודית האורתודוקסית? ההתמחות שלי נתקלה בהלם כולל תמיהה על ידי רבים מהקהילה שלי, ואכן, אני בעצמי לא ידעתי למה לצפות כשנכנסתי לשגרירות". כך מספרת גרבר.

אך חששה היה לשווא, האנשים שהיא פגשה היו נפלאים, מהשגריר עצמו, יוסף אל-עוטייבה ועד אחרון העובדים במקום, "הם לא היו ניטרליים כלפי ישראל ויהודים, כפי שחשבתי", סיפרה גרבר, "אלא כולם היו מסבירי פנים ונרגשים לעבוד עם מישהו שכל כך דואג למורשת היהודית, רבים גילו סקרנות אמיתית בלמידה נוספת על העם היהודי, עד כדי כך שהתחלתי אפילו ללמד דיפלומט אמירתי עברית תמורת כמובן שיעורים בערבית".

גרבר מספרת כי בשגרירות היה כבוד תרבותי עמוק לחברה הישראלית והיהודית. "כל הזמן פנו אלי בשאלות על פוליטיקה ישראלית ומנהגים וחוקים יהודיים, בשגרירות איחוד האמירויות הערביות, נתקלתי בעשרות אמירות מכל מיני רקעים, אבל לאף אחד לא היה שום דבר שלילי לומר לי על ישראל או העם היהודי".

מנסיונה עם אנשי איחוד האמירויות מספרת גרבר: כי רבים רואים בהסכם ישראל-איחוד האמירויות תוצאה של אינטרסים הנובעים ממתחים עם איראן, יכולות טכנולוגיות משותפות או מאבק באיסלאם הקיצוני. "אולם מה שראיתי בהתמחות שלי בשגרירות חרג משיקולים זרים, זה היה חום אמיתי ורצון לשלום".

איחוד האמירויות הסכם שלום שגרירות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד