י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נגיף קטלני

בצפון קוריאה נלחמים בקורונה באמצעות ירי ללא הבחנה

בצפון קוריאה מצאו דרך 'מעניינת' למנוע מהנגיף להגיע למדינה: להרוג את כל מי שמנסה להיכנס אליה • בקוריאה מתמודדים בנוסף לנגיף גם בנזקי סופה אימתנית שפגעה קשות במדינה הצפונית

בצפון קוריאה נלחמים בקורונה באמצעות ירי ללא הבחנה
צפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

לירות בכדי להרוג – זו הפקודה אותה קיבלו חיילים צפון קוריאנים, במטרה למנוע מנגיף הקורונה להגיע למדינה מסין. כך סיפר מפקד הכוחות האמריקניים בדרום קוריאה.

הפקודה מתייחסת לחיילים המוצבים באזור הגבול עם סין, מקור התפשטות הקורונה. מעברי הגבול בין המדינות נסגרו מזה חודשים ארוכים, מה שגרם לתופעה של הברחת סחורות באופן בלתי ליגלי.

כעת השלטון בצפון קוריאה שמתקשה להתמודד עם השלכות הנגיף ואין לו את המשאבים ואת הטכנולוגיה המתאימה לטפל בחולים, קיבל החלטה גורפת שנועדה למנוע, בכל מחיר, מהנגיף לחצות את הגבול. ההוראה לחיילים היא לירות בכל מי שמנסה להסתנן למדינה, לא באוויר ולא לרגליים. פשוט לירות כדי להרוג.

"כוחות מיוחדים של צפון קוריאה פועלים שם. הם קיבלו פקודה לירות-כדי-להרוג", אמר רוברט אברמס, המפקד האמריקני של הכוחות המוצבים בגבול עם סין. לדבריו, האמריקני ציין שהייבוא מסין צנח ב-85%.

ואם לא חסרות לה צרות, בימים אלו מתמודדת צפון קוריאה עם נזקי סופת הטייפון מייסאק, שלפי התקשורת המקומית הרסה יותר מאלפיים בתים. אברמס אומר שכתוצאה מכך הוא לא מצפה ל"פרובוקציה משמעותית" של פיונגיאנג בעתיד הקרוב - למרות שהיא עשויה להציג כלי נשק חדשים בחודש הבא – בחגיגות לציון 75 שנה להקמת מפלגת השלטון. "כרגע הצבא מתמקד בעיקר בהתאוששות של המדינה ובסיוע לבלום את סכנת נגיף הקורונה", אמר המפקד האמריקני.

אז מי אמר שלקורונה אין השלכות חיוביות?.

 

צפון קוריאה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד