י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נעקבים מעוכבים

רופאים: לקצר את תקופת הבידוד למאוכנים על ידי השב"כ

בניגוד לאלו הנכנסים לבידוד עקב מגע וודאי עם חולה מאומת, מאות אלפי ישראלים קיבלו הודעה על דרישת בידוד עקב איכון השב"כ, אך רופאים טוענים: האיכון לא מדויק

רופאים: לקצר את תקופת הבידוד למאוכנים על ידי השב"כ
אילוסטרציה צילום: unsplash

לקצר את הבידוד: איגוד רופאי בריאות הציבור קורא לקצר את תקופת הבידוד למאוכני השב"כ. "כמיליון ישראלים הוכנסו לבידוד בשל איכוני הסלולר. על פי נתוני משרד הבריאות יעילות הכלי נמוכה ביותר, רובם לא נדבקו בקורונה וכלל לא נחשפו. בידוד מיותר גורם לפגיעה בריאותית וחברתית, מעבר לפגיעה הכלכלית", סבורים הרופאים הטוענים כי רבים נדרשו לשהות בבידוד שעה שמעולם לא שהו בקרבה לחולה מאומת.

השימוש באיכון של השב"כ לאיתור מי ששהו בקרבת חולה מאומת – שנוי במחלוקת. משרד הבריאות טוען כי זהו הכלי היחידי דרכו ניתן לאתר את כל מי ששהה בסמיכות לחולה מאומת, שכן חקירות אפידמיולוגיות אינן יעילות במספרים גבוהים כל כך של חולם מאומתים, חלקם מתקשה לזכור היכן שהה בימים האחרונים.

האיכון של השב"כ מסייע גם לבצע מעקב אמיתי אחר המבודדים ולאכוף את הוראות הבידוד.

מנגד, איגוד רופאי בריאות הציבור טוען כי השימוש בכלי גורם ל'ניפוח' של הנדרשים לשהות בבידוד. אזרחים מדווחים כי בשעה בה נאמר להם בהודעה שקיבלו ממשרד הבריאות כי על פי איכון השב"כ עולה כי שהו בקרבה לחולה מאומת, הם שהו בכלל בחדר סגור. במקרים רבים אדם שחלה בדירה או במשרד הצמודים למקום שהותו של חולה מאומת, קיבלו הודעת בידוד, מאחר והאיכון אינו מבדיל בין דירות צמודות.

גם השב"כ עצמו לא שש לעשות שימוש ארוך טווח במערכת האיכון, לטענתו הוא נועד למלחמה בטרור וחשיפת דרכי הפעולה שלו עשויה לשרת מחבלים וארגוני טרור, אולם נכון לעתה, בהיעדר אפשרות אחרת לעקוב אחר התפשטות הקורונה לא נראה כי השימוש בכלי יוגבל או יופסק.

איכון סלולרי שב"כ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד