י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התנגדות מבפנים

חברת צוות 'מגן ישראל' של גמזו מצהירה: "סגר הוא אסון"

בפרסום רשמי של בית החולים 'איכילוב' מבהירה הפרופ' עידית מטות, חברת צוות ה'ברומטר' של גמזו, כי "סגר הוא אסון שאינו מביא פתרון, - הוא הודאה בכישלון"

חברת צוות 'מגן ישראל' של גמזו מצהירה: "סגר הוא אסון"
שוטרים ממוגנים מפני הקורונה צילום: דוברות המשטרה

הודאה בכישלון: הפרופ' עידית מטות, חברת צוות 'הברומטר' שהקים הפרופ' גמזו לבדיקת מוכנות בתי החולים, וחברת צוות 'מגן ישראל' המייעץ באופן קבוע לפרופ' גמזו, פירסמה היום הודעה רשמית שבה הבהירה את דעתה נגד תוכנית הסגר שאושרה אתמול בידי הממשלה. לדבריה, "סגר הוא אסון שאינו מביא פתרון, הוא הודאה בכישלון".

הפרופסור מטות, סגנית מנכ"ל בית החולים 'איכילוב' שצורפה בידי הפרופסור גמזו לצוות המצומצם המייעץ לו ולממשלה באופן קבוע בכל הנוגע למאבק נגד הקורונה, פרסמה היום הודעה רשמית בחשבון הטוויטר של בית החולים 'איכילוב' בו נאמר כי "בשבועות האחרונים הצטרפתי לפרויקט "מגן ישראל" וניסיתי לשנות מבפנים. כעת, עם ההחלטה לסגר נוסף, אני מרגישה אכזבה עמוקה".
לדבריה, "סגר הוא אסון, אינו מביא איתו פתרון אלא הודאה בכישלון. וצר לי שלא הצלחתי למנוע את ההחלטה".

יצויין, כי הפרופ' מטות הובילה קו ברור לאורך כל הדרך נגד סגר בטענה כי הצעד הקיצוני אינו בהכרח אפקטיבי ופוגע בכלכלה. למרות זאת, כך נראה, בשלב מסויים שינה הפרופ' גמזו – שאף הוא הביע כזכור את התנגדותו לסגר בתחילת הדרך ("סגר הוא פיטש של 5 ק"ג") – והוא תמך בהטלת הסגר הכללי, לאחר שמתווה הרמזור הוכח כלא רלוונטי.

הסגר יוטל ברחבי ישראל החל מיום שישי הקרוב בשעה 14:00, שעות ספורות לפני התקדש החג. לפי החלטת הממשלה הסגר יוטל לשלושה שבועות, עד אחרי שמחת תורה, אולם ניתן יהיה להאריך אותו בתום תקופה זו - בכפוף להחלטת ועדת הקורונה והממשלה.

 

סגר קורונה גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד