י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נפרד מהמשרד

ליצמן הודף את הטענות: "תלמדו שיש אנשים עם עקרונות וערכים"

היום האחרון בתפקיד השר: מחר צפוי יעקב ליצמן להיפרד מתואר שר השיכון, שהוצמד איליו רק לאחרונה • בטקס לקראת השנה החדשה שהפך לאירוע פרידה, הדף ליצמן את גל השמועות וההשערות על המניע העיקרי להתפטרותו • "הכל הבל הבלים, אין לי אף הסכם עם משרד המשפטים"

ליצמן הודף את הטענות: "תלמדו שיש אנשים עם עקרונות וערכים"
יעקב ליצמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר השיכון יעקב ליצמן שמחר צפוי לסיים את תפקידו מחר אחרי שהכריז על התפטרותו, הודף את הטענות כביכול פרש בגלל הסכם עם הפרקליטות סביב התיק המשפטי שלו, תוך שהוא מנצל את ההזדמנות לתקוף את התנהלות הממשלה.

השר ליצמן אמר במהלך טקס הרמת כוסית לשנה החדשה שהפך לטקס פרידה, "יש לי ערכים ועקרונות. פגיעה בחגי ישראל הוא קו אדום וזה תוכנן מראש והתרעתי מראש שאתפטר וכך עשיתי".

ליצמן ציין עוד "יש לי מילה. אני לא נגד סגר ואם צריך עושים סגר אני לא נכנס לזה יש הרבה שיקולים, אבל במקרה הזה גמזו תכנן סגר דווקא בחגים ופגע ברבבות יהודים בתפילה ובחג. זה בלתי נסלח שיעבדו עלינו ונעבור על זה הלאה".

"אני רואה ב'הארץ' ובעוד אתרים כל מיני שטויות וסיבות שקריות למה התפטרתי", התייחס ליצמן לדיווחים, והבהיר: "הכל הבל. שום הסדרים עם משרד המשפטים ואין כל משהו מאחורה. ממש כלום ותלמדו שיש אנשים שיש להם עקרונות וערכים ומשלמים על זה מחיר בלב שלם".

עוד אמר השר היוצא ליצמן, "כשהיו 2000 נדבקים ביום שאלתי בקבינט למה לא עושים סגר. אמרו לי נחכה עוד מעט. שאלתי למה מחכים לחגים? תעשו סגר כעת, נעצור את התחלואה הגוברת ונמנע פגיעה בחגי ישראל ורבבות יהודים שפעם בשנה באים להתפלל. אבל לא שמעו לי כי בחגים אפשר לפגוע. לא בהפגנות ולא בחופשת קיץ".

"הסברתי לרה״מ שיש רבבות, מאות אלפי יהודים שלא באים קבוע לבית כנסת, בכיפור הם באים. בסגר הם לא יבואו. למה לבחור עיתוי שפוגע ברגשות של כל כך הרבה אנשים", הבהיר.

יעקב ליצמן משרד השיכון התפטרות ליצמן מהממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד