י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הכל תלוי בבדיקות

ראש שירותי הבריאות בוועדת הקורונה: "ניתן לקצר את תקופת הבידוד"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הד"ר שרון אלרעי-פרייס הטילה פצצה בוועדת הקורונה כשחשפה כי ניתן לקצר את תקופת הבידוד לעשרה ימים, אם רק תהיה אפשרות לערוך יותר בדיקות

ראש שירותי הבריאות בוועדת הקורונה: "ניתן לקצר את תקופת הבידוד"
ועדת הקורונה בכנסת צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת

המשק משלם מיליארדים בגלל בידוד של עובדים המשביתים מפעלים וחברות, כיתות נסגרות, חברות ממשלתיות מתפקדות בחסר והשירות לאזרח נפגע, כאשר תקציב נוסף יכול לפתור חלק ניכר מנזקי הבידוד הממושך של הקורונה – אך הדבר לא נעשה.

את הדברים חשפה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הד"ר שרון אלרעי-פרייס בדיון שנערך בוועדת הקורונה בכנסת. לדבריה "אין ספק שניתן לקצר את הבידוד מ-14 ימים לעשרה ימים לאחר שתי בדיקות שליליות, אבל אין לנו את היכולת לתת לכל אחד שנמצא בבידוד שתי בדיקות כדי להוציא אותו מבידוד. כשיהיו לנו משאבים בלתי מוגבלים נוכל לעשות זאת, כרגע זה לא המצב". היא הוסיפה כי, צוותים רפואיים נבדקים פעמיים בכדי לזרז את מועד חזרתם לעבודה סדירה.

לאור הנזקים האדירים הנגרמים למשק כתוצאה מתקופת הבידוד הארוכה הנגזרת על המונים (השבוע פורסם כי החל מפרוץ המגיפה מיליון אזרחים נדרשו לשהות בבידוד), הדבר מעלה סימן שאלה על מקבלי ההחלטות שלפעמים נתפסים כמי שעוסקים בפוליטיקה קטנה אך מתרשלים בכל הנוגע לדברים המהותיים – העלאת מספר הבדיקות כך שניתן יהיה לקצר את ימי הבידוד.

מעבר לנזקים הכלכליים, מומחים ופסיכולוגים מתריעים זה שבועות ארוכים על הנזקים הנפשיים הנגרמים לשוהים בבידוד, וכן לאלו הנמנעים מטיפולים רפואיים הכרחיים בגלל היותם בבידוד. קיצור תקופת הבידוד בארבעה ימים תמימים עשוי להקל על המשק ועל רבים שהבדידות מכריעה אותם ופוגעת בהם אנושות. "מה שמתאפשר לאנשי צוות רפואי, צריך להתאפשר לכל אדם באשר הוא. לא תמיד סייעת לרופא שיניים חשובה יותר מאדם שהבדידות מקשה עליו וגורמת לו פגיעה קשה", אומרים אנשי ציבור ועסקנים.

קורונה בידוד ועדת הקורונה בכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד