י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התפטרות ליצמן

הקרבות חוזרים: בדגל התורה פותחים חזית עם אגודה

התפטרותו של ליצמן ממשרד השיכון משיבה אותו לכנסת ומעלה מחדש את טענות דגל התורה לחוסר שוויון בין הסיעות. תחילה דרשו בדגל כי אליהו חסיד יתפטר בכדי שברוכי יישאר ח"כ, אך חסיד סירב בתוקף. גם הדיון סביב ממלא מקומו של ליצמן במשרד השיכון מעורר סערה

הקרבות חוזרים: בדגל התורה פותחים חזית עם אגודה
יעקב ליצמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התפטרותו של השר יעקב ליצמן מעוררת סחרחורת פוליטית בתוך סיעת יהדות התורה, כשבשיאה ההדחה הצפויה מהכנסת של אליהו ברוכי מחר (שלישי) בשעה 12:00.

בדגל התורה מעלים שוב את הטענות בדברך הצורך בשוויון בין אגודה לדגל, ותחילה הם דרשו כי אליהו חסיד יתפטר מהכנסת בכדי שברוכי יישאר, אלא שחסיד מסרב להתפטר משום שבמקרה כזה לא יכול לחזור עוד לכנסת הזו בכל סיטואציה.

האפשרות היחידה להביא לשוויון בין הסיעות היא על ידי התפטרות של סגן השר מקלב מתפקידו וחזרתו לתפקיד ח"כ, במקרה כזה גם אליהו חסיד יודח מהכנסת, אלא שאז על פי החוק הנורבגי סגן השר מקלב לא יוכל להתפטר בשנית מהכנסת ולחזור לתפקיד סגן שר.

באגודת ישראל טוענים מנגד כי יש להמשיך את פעילות הנציגים הנורבגים על ידי הסכם רוטציה כפי שהוסדר בהסכם הקואליציוני, כך שבתום שנה וחצי, חסיד יפנה את מקומו לטובת ברוכי.

גם נושא ממלא מקום השר מביא לטלטלה ביהדות התורה, כשגם בלשכת ליצמן מבינים כי לא יוכלו לוותר על התפקיד ולהעביר את האצבע החרדית בממשלה לשר אחר.

בעקבות כך, מסתמן כי בשלב הראשון יועציו של ליצמן ימשיכו את העבודה במשרד בלי להעבירו לידיים אחרות, והם יעבדו תחל ראש הממשלה שישמש לתקופה קצרה כשר השיכון, כשבהמשך אם יידרש, יאלצו למנות שר קבוע.

בדגל יצאו הבוקר למתקפה ובשיחות שקיימו הבהירו לאגודת ישראל כי "לא יהיה מצב כזה שאליהו ברוכי יהיה בחוץ ואליהו חסיד בפנים. אסור ששר השיכון והאצבע בממשלה יעבור לידיים שאינן חרדיות. יתכבדו נא אגודת ישראל למנות מחליף מטעמם לתפקיד השר, ולא, דגל התורה תמנה שר מטעמה".

דגל התורה אגודת ישראל יעקב ליצמן אליהו חסיד אליהו ברוכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד