י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"ייצור אפקט הרתעה"

אינדונזיה: עונש מוזר במיוחד למפרי הנחיות הבריאות

במחוז ג'אווה שבאינדונזיה המציאו עונש מקורי במיוחד למפרי ההנחיות: הם יאלצו לחפור קברים למתים מהנגיף • בסך הכול מתו מהנגיף באינדונזיה 8,723 בני אדם, מהם 1,391 בג'קרטה הבירה

אינדונזיה: עונש מוזר במיוחד למפרי הנחיות הבריאות
תל אביב בצל הקורונה צילום: פלאש90

מעדיפים לשלם 500 שקלים: רשויות הבריאות במזרח ג'אווה שבאינדונזיה השיתו עונש מקורי במיוחד על תושבים שהעזו לצאת לרחוב בלי שמסכה מכסה את פניהם. הם נדרשו לחפור בידיהם קברים עבור המתים מהנגיף, כעונש הרתעתי שישכנע אותם ואת אחרים לעטות מסכה ולא להוריד אותה במקום ציבורי.

"אני מקווה שהצעד הזה ייצור אפקט הרתעה נגד הפרות של החוק", אמר ראש המחוז, ששמו סויונו בתגובה לעונש המוזר.

במדינה המוסלמית הגדולה הונהגו הגבלות מחמירות שנועדו לעצור את התפשטות המגיפה. במקומות עבודה רבים הותר רק למחצית מהעובדים להגיע. בתי הספר, הפארקים ואולמות האירועים נסגרו לחלוטין, ולמסעדות מותר להגיש מזון רק באמצעות משלוחים ושירות טייק-אוויי. המשטרה הקימה עמדות בידוק ברחבי העיר, וכבר הבוקר רוכבים שנסעו ברחובותיה מבלי לעטות מסכה נענשו.

עד כה נרשמו באינדונזיה יותר מ-218 אלף נדבקים, מתוכם יותר מ-54 אלף בג'קרטה. בסך הכול מתו מהנגיף באינדונזיה 8,723 בני אדם, מהם 1,391 בבירה.

בישראל הקנס למי שלא עוטה מסכה עומד על 500 שקלים בעוד בית העסק שלא אוכף את הנחיות הבריאות עלול להיקנס בסך גדול של 5,000 שקלים ומעלה. עם זאת רבים נראים ברחוב כשהמסכה שעל פניהם שמוטה או שכלל אינה נמצאת. המשטרה מפרסמת את מספר הדו"חות שהוטלו על מפרי ההנחיות אך נראה שלא נערך מאמץ של ממש לאכוף את הוראות הריחוק החברתי.

 

מסכה קורונה עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד