ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"לא שונה מפעילות גופנית"

הקהילה היהודית לרשויות: אפשרו תפילה במניין בראש השנה

במלבורן שבאוסטרליה אסרו הרשויות לקיים תפילות במניין בשל תחלואת הקורונה. הקהילה היהודית שלחה מכתב מיוחד לרשויות בו היא מבקשת: "תנו לנו להתפלל במניין על פי כללי הריחוק החברתי"

הקהילה היהודית לרשויות: אפשרו תפילה במניין בראש השנה
הקהילה החרדית בזמנים טובים יותר צילום: באדיבות המצלם

באוסטרליה עדיין ישנן הגבלות קשות בשל נגיף הקורונה, וכינוס של מספר אנשים נאסר במלבורן, בעוד בסידני השכנה מותר עד 10 איש, כך שהיהודים בסידני יכולים להתפלל יחד במניין. מנגד בעיר מלבורן אין אישור לתפילה במניין.

הקהילה היהודית במלבורן פרסמה עצומה בנושא, ופנתה לרשויות וביקשה אישור לתפילה במניין על פי כללי הריחוק החברתי.

"אנו מציינים את ראש השנה, ראש השנה היהודי, באמונה היהודית ראש השנה הוא יום הדין, היום בו אלוקים יושב לשפוט את כל הארץ, וגורלם של יחידים ועמים כאחד נקבעים לשנה הקרובה". כך פונה הקהילה היהודית לרשויות.

"במשך אלפי שנים מילאו יהודים ברחבי העולם את חובתם הדתית לכבד את היום בתפילה ושבח לאלוקים, תוך שהם מתפללים על חייהם ועל חיי בני ארצם ועל שלומם של המדינות בהן הם חיים, תפילות יהודיות בנויות כתפילות קהילתיות, ואת החלקים המהותיים והחשובים בהן אי אפשר לומר בכלל ללא נוכחות של של עשרה גברים מעל גיל שלוש עשרה".

הם הוסיפו כי "במשך אלפי שנים, היהודים התגברו על המצוקות הגדולות ביותר, ולעתים קרובות סיכנו את חייהם, כדי להתכנס לתפילות ראש השנה".

הקהילה היהודית הביעה את הערכתה לרשויות: "תודתנו נתונה על המאמצים הבלתי נלאים שלכם לשמור על ביטחונם של כולם, אנו מתפללים להצלחתכם בעניין זה ובכל הדברים בהם אתם מתמודדים"

בהמשך העצומה נכתב: "ברור כי אנחנו עומדים בעיצומה של מגיפה, אנו מתפללים לאלוקים שהיא תסתיים מהר, מרבית החובות הדתיות ביהדות, כולל תפילה, אינן חלות במקרה של סכנת חיים. גם אלוקים לא דורש מאיתנו למלא את רוב ההתחייבויות כאשר יש סכנה".

"נכון לעכשיו" הם מציינים, "לא ניתן לנו אישור לקיים תפילות לראש השנה במדינת וויקטוריה, צריך להיות ברור שאם החלטה זו הייתה הכרחית לבריאות הציבור, לא היתה לנו שום נקיפות מצפון, ונקבל אותה באהבה כרצון הקל עם זאת, נראה לנו ברור שזה לא המקרה".

הקהילה היהודית מציינת כי חולי קורונה בקרב הקהילה הם בודדים, וכי אין שום בעיה מבחינת ריחוק חברתי לקיים מניינים של 10 איש עם בדיקה לפני שלא נושאים את הנגיף, וכן התחייבות לשמור על הכללים. הקהילה מציינת שפעילות גופנית מותרת, וכי התפילה חשובה לא פחות מפעילות גופנית.

עוד מציינים חברי הקהילה כי "התכנסות דתית וירטואלית אינה אפשרית בשבתות ובימי חג, מאחר ואין אפשרות להשתמש בטכנולוגיה, ניתן גם לציין כי (למיטב ידיעתנו) אף קהילה יהודית אחרת בעולם לא מנועה מלהתכנס השנה לתפילות ראש השנה, ואין ספק כי המגיפה במדינת ויקטוריה, אינה הגרועה ביותר בעולם".

אוסטרליה מלבורן אוסטרליה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד