י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רצח משפחת דוואבשה

ביהמ"ש פסק: 3 מאסרי עולם לעמירם בן אוליאל

חמש שנים לאחר רצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא, בית המשפט המחוזי מרכז בלוד גזר שלושה מאסרי עולם ו-20 שנות מאסר נוספות על עמירם בן אוליאל שהורשע ברח | עורכי דינו מתכוונים לעתור בקרוב לבית המשפט העליון נגד גזר הדין | רעייתו של בן אוליאל מסרה: "השופטים השליכו אדם חף מפשע לכלא, אני לא יודעת איך הם ישנים בלילה ואיך אפשר בכלל לקרוא להם שופטים"

ביהמ"ש פסק: 3 מאסרי עולם לעמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל בבימ"ש צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שני) שלושה מאסרי עולם ו-20 שנות מאסר נוספות  על עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא בחודש יולי 2015. בגזר הדין כתבו השופטים כי "מעשיו של בן אוליאל תוכננו בקפידה וכי לא לא מדובר באירוע ספונטני, אלא מתוך אידיולוגיה קיצונית גזענית". גזר הדין נדחה לאחרונה לאחר שעורכי דינו של בן אוליאל הגישו בקשה לבית המשפט אשר מציגה לכאורה כי אירוע הרצח בוצע באופן שונה לחלוטין מכפי שמתואר בהכרעת הדין.

הראיה שהוגשה עסקה בראיונות לתקשורת של בני משפחת דוואבשה ושל הבן אחמד, בו הוא מעיד כי ראה את האירוע, ומתאר אירוע שונה לחלוטין מכתב האישום. אלא, שלפני כשבוע דחה בית המשפט את הראייה החדשה וקבע כי עדותו של הבן אחמד לא מהימנה מספיק בכדי לזכות את בן אוליאל והותיר את הרשעתו של בן אוליאל על כנה.

במהלך גזר הדין, מתחו השופטים ביקורת קשה על שירות הביטחון הכללי. "שקלנו את התנהלות רשויות החקירה של הנאשם. שב"כ הפעיל לראשונה מאז הקמתו אמצעים מיוחדים נגד נאשמים יהודים. הפעלת האמצעים פגעה פגיעה חמורה בזכויות היסוד של הנאשמים ובפגיעה בשלמות הנפש", כתבו השופטים.

ראש הרכב השופטים, השופטת רות לורך אמרה בגזר הדין: "הנאשם נותן היום את הדין על מעשים חמורים שביצע, שגרמו לתוצאה קשה מנשוא - אובדן חייהם של בני משפחה אחת, שלושה אנשים, ופציעתו הקשה של אחמד. מעשיו נבעו מאידאולוגיה קיצונית וגזענות. הוא רצה במותם אך בשל היותם ערבים", לשון השופטת.

אוריין, רעייתו של עמירם בן אוליאל אמרה לאחר גזר הדין כי היא יוצאת למאבק על חפותו של בעלה וכי בכוונתם לערער לבת המשפט העליון: "השופטים לא חיפשו צדק ולא חיפשו אמת, הם החליטו להרשיע את בעלי בכל מחיר. למרות כל מה שהוכחנו, למרות הממצאים בזירה, למרות כל הראיות שמראות שבעלי לא עשה את זה הם הרשיעו אותו. אנחנו לא מתייאשים אנחנו הולכים להילחם על זה, אנחנו מתכוננים לבימ"ש העליון להוכיח את חפותו של בעלי. השופטים השליכו אדם חף מפשע לכלא, אני לא יודעת איך הם ישנים בלילה ואיך אפשר בכלל לקרוא להם שופטים".
עו"ד יצחק בם המייצג את עמירם בן אוליאל יחד עם עורך הדין אשר אוחיון מסר: "גורלו של עמירם הוכרע כאשר בית המשפט קיבל כראיה את ההודאה והשחזור שנעשה בעקבות עינויים ומחשש להמשכם. בהכרעת הדין בית המשפט התחמק מדיון בסתירות בין תוכן ההודאה לבין עדויות שמסרו עדי ראיה בזמן אמת ביחס למספר המציתים ותיאורם. כעת בית המשפט העליון יצטרך לתת דעתו לשתי הסוגיות האלה".

על פי כתב האישום שהוגש נגד עמירם בן אוליאל, יחד עם קטין נוסף החליטו השניים לפני כחמש שנים לצאת למסע נקמה בעקבות רצח מלאכי רוזנפלד הי"ד. בן אוליאל והקטין תכננו לפגוע בשני כפרים ערביים, ותחילה בחרו בכפר דומא.

על פי המתואר בכתב האישום, הם קבעו להיפגש ביום הפיגוע בתאריך ה -31 ליולי סמוך למערה במאחז 'ישוב הדעת', ומשם יצאו לכיוון הכפר דומא כשהם עם מסיכות, שני בקבוקי תבערה, מצית וכפפות, כדי לא להשאיר עקבות אחריהם.

כשהגיעו לכפר דומא, בן אוליאל הצית בתחילה בית ריק ולאחר מכן מכן הגיעו לבית הסמוך של משפחת דוואבשה. בן אוליאל השליך דרך חלון הבית את בקבוק תבערה ונמלט מהמקום.

בנם הפעוט של המשפחה נהרג במקום ובני הזוג דוואבשה נפטרו לאחר מכן בבית החולים. בנם בן הארבע שרד את השריפה כשהוא במצב קשה ופונה לטיפול רפואי בישראל. לאחר חקירת שב"כ ממושכת הודו השניים ברצח, אולם לאחר מכן טענו בבית המשפט שההודאה שלהם נעשתה תחת עינויים ולחצים של חוקרי השב"כ".

בשבוע שעבר פנתה אשתו של בן אוליאל במכתב לשופטים הדנים בתיק בבקשה לזכות את בעלה. במכתבה ציינה בן אוליאל מספר מהקשיים בתיק, בניהם העינויים שלטענתה עבר בעלה, מחדלי החקירה, הלחצים על המשטרה ועוד.

בתחילת המכתב תיארה בן אוליאל את פנייתה כ"לא שגרתית", ומנתה מספר מהקשיים העולים מהתיק. "בתיק הזה שום דבר לא שגרתי. העינויים הקשים שבעלי עבר לא שגרתיים, מחדלי החקירה – עד הראיה שהכי רלוונטי לאירוע לא נחקר – זה לא שגרתי, העובדה שמפקד החקירה מטעם המשטרה אומר בראיון ל'עובדה' שהוא לא מאמין לגרסת כתב האישום, ובעצם מחזק את טענות ההגנה שבזירה היו כמה אנשים – גם זה לא שגרתי".

עוד הוסיפה בן אוליאל כי "שר ביטחון, הנשיא, רה"מ וח"כים שלוחצים את השב"כ והמשטרה להביא אשם בכל מחיר, גם על חשבון הצדק, האמת וההליך ההוגן – גם זה לא שגרה".

בהמשך כתבה כי היא יודעת שבעלה חף מפשע והתייחסה להתפתחויות החדשות בתיק: "אני זוכרת אותו איתי באותו הלילה, אבל אין ספק שההליך שהתקיים בחודשים האחרונים בבית המשפט לא משאיר מקום לספק גם לכל אדם מן השורה. ברור לכל שלגרסה שנסחטה מעמירם בחקירות העינויים אין שום קשר למציאות והרוצחים מדומא מסתובבים חופשי עד עצם היום הזה".

 

 

 

גזר דין עמירם בן אוליאל הרצח בדומא מאסר עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד