י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גפני סירב להחלפה

מסתמן: הבנות בין דגל התורה לאגודת ישראל

נראה כי מגיע לסיומו המשבר ביהדות התורה לאחר חזרתו של ליצמן לכנסת ובעקבות כך חוסר שוויון במספר התפקידים בין אגודה לדגל. נציגי הסיעות הסכימו על הידברות של שבועיים ימים במטרה להגיע לפתרון. גפני סירב להחליף תפקידים עם ליצמן 

מסתמן: הבנות בין דגל התורה לאגודת ישראל
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

בסיכום שקט שנערך היום (שני) בין סיעות דגל התורה לאגודת ישראל, סוכם על הידברות של שבועיים עד להשגת פתרון שיביא סוף לסאגה של חוסר האיזון בין דגל התורה לאגודת ישראל שנוצר בעקבות התפטרותו של ליצמן וחזרתו לתפקיד ח"כ.

הקרבות חוזרים: בדגל התורה פותחים חזית עם אגודה

בשעות האחרונות התנהלו שיחות בין דגל לאגודת ישראל בהן סוכם כי בשלב הראשון יפתחו בשבועיים של הידברות בדרכי שלום כדי להגיע לפתרון שיהיה מקובל על שני הצדדים. ברוכי יודח כבר מחר מהכנסת ובשבועיים הקרובים ינסו למצוא פתרון להחזרתו.

בין האופציות: למנות שר מתוך אגודת ישראל שיתפוס את מקומו של ליצמן במשרד השיכון, כל חברי הכנסת עולים כמועמדים אך המוקש הוא אישור של מועצת גדולי התורה שמתנגדים למינוי שר.

אופציה נוספת שעלתה על השולחן אך ירדה מייד, היא הצרחה בין חה"כ משה גפני לליצמן, כך שגפני ימונה לשר השיכון וליצמן ינהל את ועדת הכספים אלא שגפני דחה את ההצעה והבהיר כי יישאר בתפקידו בוועדת הכספים.

קודם ישיבת הסיעה נועד השר יעקב ליצמן לישיבה עם חבר הכנסת אליהו חסיד, חבר הכנסת יעקב טסלר ומזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט, שבמקביל נודעו נציגי דגל התורה לישיבה בה השתתף חבר הכנסת גפני באמצעות הטלפון.

בשתי הצדדים הסכימו להארכת זמן של שבועיים ימים בהם אגודת ישראל ימצאו פתרון, או מינוי שר או פיטוריו של חבר הכנסת אליהו חסיד שעד כה הבהיר כי אין בכוונתו להתפטר מהכנסת.

יהדות התורה אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד