י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נערכים לסגר

דיווח: משפחות לא יורשו לשוב לבתיהם במוצאי ראש השנה

במשטרה נערכים לסגר הכללי, ובעקבות ההבנה כי לא יירשם שיתוף פעולה מצד הציבור, ייפרסו מאות מחסומים שימנעו מעבר רכבים ובהם משפחות שיעשו את ראש השנה שלא בביתם | הבוקר אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "אם מישהו ייסע לפני החג למשפחה, הוא יצטרך להישאר שם שבועיים"

דיווח: משפחות לא יורשו לשוב לבתיהם במוצאי ראש השנה
סגר בבית שמש צילום: Yaakov Lederman/Flash90

לקראת הסגר הכללי שיחול כבר ביום שישי הקרוב, ערב ראש השנה, במשטרת ישראל נערכים לאכוף את ההגבלות על הציבור, כאשר יינתן דגש על הגבלת התנועה בכבישי ישראל. על פי דיווח של הכתב משה נוסבאום הערב ב'חדשות 12', במשטרה קיבלו הנחיה לחסום הרמטית התנועה לאחר שהסגר ייכנס לתוקפו, זאת על רקע ההבנה כי לא יהיה שיתוף פעולה מצד האזרחים.

על פי הדיווח, במשטרה מעריכים כי משפחות רבות ינסו לצאת מאזור מגוריהם לפני שיחל הסגר ביום שישי בשעה 14:00 בצהריים, ולשוב בצאת חג ראש השנה או בימים שלאחר מכן. לכן, במשטרה יפרסו מאות מחסומים בחרבי הארץ ויקנסו ב-500 ש"ח כל אדם מעל גיל 12 שימצא ברכב שינוע על הכביש. במקרים חריגים המשטרה אף תמנע את המעבר ותחזיר את הרכבים לאחור. במידה וכלי הרכב ינסה לשוב על דרכו, הנהג ייקנס בסכומים גובהים יותר.

דברים דומים אמר הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי בראיון לאתר 'ynet'. לדבריו, "אם מישהו ייסע לפני החג למשפחה, הוא יצטרך ככל הנראה להישאר שם שבועיים. לא נוכל לנסוע להורים במרחק של יציאה מהעיר".

על פי החלטת הממשלה, הסגר הכללי יחל ביום שישי  בשעה 14:00 ויימשך שלושה שבועות לפחות, אלא אם כן תתקבל החלטה אחרת. כחלק מהמגבלות, בתקופת הסגר תוגבל התנועה למרחק של-500 מטר ממקום המגורים וההתקהלויות יוגבלו לעשרה אנשים במקום סגור ו-20 בשטח פתוח.

בנוסף ייסגרו כלל העסקים לקבלת קהל בתחום המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, כולל בריכות שחייה, חדרי כושר ומסעדות. למעט שירותים חיוניים.

מהמשטרה נמסר, נכון לעכשיו אין פרטים רשמיים, ורק מחר בצהרים יתקבלו התקנות הסופיות. עד אז, כל הפרסומים הם חלקי מידע בלבד. במשטרה מדגישים, כי אחרי שיתקבלו התקנות הן יתורגמו לתוכנית מבצעית.

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד