י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חזית חדשה

סביבת פרוש נגד הסיעה המרכזית: "משנים סדרי בראשית - יהיו השלכות"

התפטרותו של ח"כ ליצמן מתפקידו במשרד השיכון, גורמת לחזיתות ומאבקים ישנים לצוץ מעל לפני השטח • בסביבתו של סגן השר פרוש, תוקפים את כוונתו של ליצמן 'להוריש' את תפקיד השר לאייכלר או טסלר, וטוענים כי התפקיד אמור לעבור לנציג הבא בתור משלומי אמונים

סביבת פרוש נגד הסיעה המרכזית: "משנים סדרי בראשית - יהיו השלכות"
ליצמן ופרוש צילום: דוד כהן / פלאש 90

הפלונטר הפוליטי שנוצר בעקבות התפטרותו של השר יעקב ליצמן פותח היום חזית נוספת שנמצאת גם ככה על אש נמוכה, שבסביבת סגן השר מאיר פרוש נציג שלומי אמונים יוצאים למתקפה קשה כנגד נציג הסיעה המרכזית יעקב ליצמן.

השר ליצמן פועל מאז שעות הבוקר למצוא מחליף ראוי למחזיק תיק השיכון, כשבין השמות המועדפים עלו חבר הכנסת יעקב טסלר נציג חסידות ויז׳ניץ או חבר הכנסת ישראל אייכלר נציג בעלזא.

בסביבת סגן השר מאיר פרוש תקפו את הכוונה ואומרים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "העברת תפקיד שר או סגן השר לנציג ויז׳ניץ או לנציג בעלזא משנה סדרי בראשית באגודת ישראל ויהיו לכך השלכות חמורות".

בסביבתו של פרוש טוענים כי תיק השיכון שייך לסיעה המרכזית ובמקרה שהנציג מוותר על זה התפקיד אמור לעבור לנציג הבא בתור, לטענתם "שפרוש התפטר ברוטציה לטובת אייכלר, תפקיד סגן שר החינוך עבר להבא בתור שזה היה מוזס, גם שסירב להחזיק אחרי ההתנתקות בתפקיד סגן שר התחבורה, הוא עבר לנציג הבא ברשימה ויז׳ניץ שמלקע הלפרט".

לטענתם, "אין תרחיש שהסיעה המרכזית גם תחזיק בשר מטעמה במשרד השיכון וגם בשני חברי הכנסת, כאשר הנתונים שחשפתם ב'בחדרי' הראו שהסיעה המרכזית שווה בקושי מנדט".

נציין כי בין כה השטח החסידי מאז חלוקת התפקידים בוער, ועשוי לבעור עוד יותר במקרה כזה. סגן השר פרוש בינתיים שומר על דממה, אך במקרה ואכן בסיעה המרכזית לא יגרסו את עמדתו יש בידיו כלי שיכול לפעול נגדם.

לפרוש שהתפטר בעצמו במסגרת החוק הנורבגי יש אפשרות להתפטר מיידית מהתפקיד, והתפטרותו תגרום להדחתו של אליהו חסיד מהכנסת כשהדרך חזרה לכנסת תהיה אל-חזור.

מאיר פרוש התפטרות ליצמן מהממשלה הסיעה המרכזית יעקב טסלר ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד