י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הקורונה לא תיעלם"

בארגון הבריאות העולמי פסימיים: "החיסון לא יחסל את המגיפה"

על רקע העליה במספר החולים באירופה, ראש ארגון הבריאות העולמי באירופה סיפק היום הצהרה פסימית ביותר: "התמותה רק תגדל - החיסון לא יחסל את המגיפה" • לדברי הד"ר "צריך ללמוד לחיות עם הנגיף, זו הדרך היחידה"

בארגון הבריאות העולמי פסימיים: "החיסון לא יחסל את המגיפה"
מסכה נגד קורונה צילום: pixabay

הנגיף לא יחוסל: בעוד העולם כולו משליך את יהבו על החיסון שאמור לחסל את המגיפה, אם כי נכון לעכשיו אף חיסון עוד לא הוכח כיעיל, נראה שדווקא בארגון הבריאות מגלים פסימיות רבה באשר ליכולתו של החיסון להביא עמו את הישועה. ראש ארגון הבריאות העולמי באירופה אמר היום כי "החיסון לא ימגר את המגיפה".

על רקע העליה במספר החולים במדינות אירופה, אמר היום ד"ר הנס קלוגה, ראש סניף ארגון הבריאות העולמי באירופה, כי "זה הולך ונהיה קשה יותר". בתדרוך שמסר לעיתונאים ואשר צוטט בידי סוכנות הידיעות AFP אמר קלוגה כי "באוקטובר, נובמבר, אנחנו נראה תמותה רבה יותר".

באשר לשאלה האם החיסון יביא עמו את הפתרון אמר קלוגה כי החיסון אולי יפחית את התחלואה, אך לא יחסל את המגיפה. "אני שומע כל הזמן 'החיסון יחסל את המגפה'. אך זה ברור שלא!".

"אנחנו אפילו לא יודעים אם החיסון יעזור לכל הקבוצות באוכלוסייה", הוסיף. "כרגע אנחנו מקבלים סימנים שהוא יעזור לקבוצה אחת ולא לקבוצה אחרת ואם עלינו להזמין חיסונים שונים – זה סיוט!".

לדבריו, המחלה לא תיעלם, אך פשוט צריך ללמוד לחיות עמה. "סופה של המגפה הוא הרגע שנלמד לחיות איתה כקהילה. זה תלוי בנו – וזה מסר חיובי מאוד".

היום דווח על שיא חדש במניין הנדבקים בקורונה. ביממה האחרונה נדבקו בנגיף 307,930 אלף בני אדם ברחבי העולם. הודו מובילה עם 94,372 חולים חדשים ביום, ואחריה ארה"ב וברזיל. ישראל ממוקמת במקום ה-23. 

 

חיסון לקורונה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד