י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההסתה וההבהרה

נפלו ברשת: כך הציגו את אי שמירת ההנחיות בב"ב עם תיעוד מברוקלין

לאחר שהכפישו את הציבור החרדי עם תיעוד מבית הכנסת חב"ד ב-770 בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, וכתבו 'בני ברק, שלשום - ללא ריחוק או מסכות'. יצא הכתב הדתי ב-ynet להבהיר ולהתנצל • מודה ועוזב

נפלו ברשת: כך הציגו את אי שמירת ההנחיות בב"ב עם תיעוד מברוקלין
התיעוד בווינט צילום: מתוך הסרטון

באולפן 'ynet' עוררו סערה כאשר המגישה אלכסנדרה לוקש שידרה כתבה בה תועדו הפרת הנחיות בציבור הדתי והחרדי. תוך הכפשת רוב ככל הציבור החרדי שכן שומר על ההנחיות, בניגוד לנאמר בכתבה ששידרה לוקש.

בשיחה עם ר', עד ראיה מנתיבות. שידרו ב ynet תיעוד מבית הכנסת של חסידי חב"ד ב 770 שבשכונת קראון הייטס שבברוקלין, ניו יורק, כשהוא עמוס מתפללים. עם הכיתוב 'בני ברק, שלשום' - ותחת הכותרת 'בלי ריחוק או מסכות: אלפים באמירת סליחות'.

"שימו לב לתמונות הבאות שמגיעות אלינו מבני ברק במהלך תפילות סליחות" אומרת לוקש ומוסיפה "שאלתם אותי באולפן האם זה מעכשיו. כן! זה מעכשיו... כאמור 2 מטר מסכות... בטח... העיקר שיש איומים להתפטר אם יהיה סגר".

ואז עברה לוקש לראיין את 'עד הראייה' ר' בקול מעוות אומר ר' "אני צילמתי את התמונות האלו לפני יומיים, במוצאי שבת בנתיבות", לסיום סיכמה לוקש והסיתה "אני לא חושבת שיש ערבות הדדית בטח בקרב ציבור מסויים שבז להנחיות".

כאמור התיעוד המכפיש לא עבר בשקט, וברשתות החברתיות החלו לגעוש ולסעור על ההכפשה הבוטה והשקרית.

אך כעבור כמה שעות מאז החלה הסערה, העיתונאי הדתי קובי נחשוני יצא ופרסם התנצלות והבהרה.

בחשבון הפייסבוק שלו כתב נחשוני פוסט התנצלות והבהרה מפורט ומנומק. "גולשי ynet (וחב"דניקים בפרט), קבלו כמה הבהרות והתנצלות": פתח נחשוני, ופירט 4 סעיפי התנצלות.

1. אתמול פרסמנו ב-'ynet' כתבה ובה תיעודים מצולמים מכמה עצרות סליחות המוניות שנערכו במוצאי השבת האחרונה תוך הפרה של הנחיות הקורונה - בין היתר בירושלים, בבני ברק ובנתיבות.

2. היום, במסגרת משדר הבוקר של אולפן 'ynet', שוחחנו עם ר', עד ראיה שתיעד את האירוע בנתיבות. בגלל בלבול בין שני קבצים במחשב, שולב בראיון בטעות קטע וידאו שגוי מעצרת סליחות המונית אחרת שהתקיימה באותו מוצאי שבת במרכז חב"ד העולמי בניו-יורק, והתייחסנו אליה כאילו מדובר באירוע שתיעד ר' מנתיבות. מיד עם תום השידור החי, כשהובאה לידיעתנו הטעות, הקטע הוסר. אנו מתנצלים על המקרה. הכתבה המקורית שהבאתי כאן קודם היא הנכונה והמדויקת ביותר.

3. אדם לא הגון שכעס על מה שקרה זייף צילום מסך של 'ynet' והפיץ ברשתות החברתיות תמונה ממנה עולה כי פרסמנו כביכול סרטון של הרבי מלובביץ' וחסידיו מלפני עשרות שנים והצגנו אותו כתיעוד טרי של הפרת הנחיות הקורונה בישראל. ובכן, מדובר בפייק מוחלט. לא היו דברים מעולם, לא היה ולא נברא - ואפילו משל לא היה. חבל שיש מי שמנצל טעות מצערת שנעשתה בתום לב ותוקנה מיד כדי להפיץ שקרים וללבות שנאה.

4. משיח נאו!

ווינט חבד סליחות הסתה נגד חרדים קורונה קובי נחשוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד