י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות הריגתו של פלויד

בג'ורג'יה תוקם 'עיר חופשית' לקהילה האפרו אמריקאית

היחס לאפרו אמריקאים בארה"ב הוא אולי הנושא הכי טעון ביבשת • שתי נשים החליטו לקחת צעד אחד קדימה את הכאב ולהקים עיר שתאכלס בתוכה משפחות אפרו אמריקאיות • "כל כך הרבה אדמות נגנבו מאיתנו, זה הזמן ליישב אותה מחדש"

בג'ורג'יה תוקם 'עיר חופשית' לקהילה האפרו אמריקאית
הפגנה בארה"ב צילום: unsplash

19 משפחות אפרו אמריקאיות קנו 97 דונם אדמות בג'ורג'יה לבנות עיר 'חופשית' רק לקהילה האפרו אמריקאית

19 משפחות אפרו אמריקאיות קנו שטח כדי לבנות עיר לקהילה שלהם בלבד, אך הודיעו כי אנשים לבנים שהם "אנשים פרו-שחורים" יכולים להגיש מועמדות לגור במקום, השטח נמצא בג'ורג'יה הכפרית, ונקנה כדי לבנות עיר שתשמש "מרחב בטוח" למשפחות אפרו אמריקאיות.

זהו תוכנית של סוכנת הנדל"ן אשלי סקוט, וחברתה, רנה וולטרס, משקיעה ויזמית. שתי הנשים עורכות גיוס תרומות בכדי לארגן את התשלום עבור היוזמה.

"חשבנו שאנחנו יכולות לנסות לתקן מערכת מקולקלת או שאנחנו יכולות להתחיל מחדש. כך אנו בונים את הרחובות החדשים שלנו, אנחנו יכולות לעשות את זה, אנחנו יכולות לקבל את 'וואקנדה' אנחנו רק צריכים לבנות את זה לעצמנו". אמרה סקוט. 'וואקנדה' היא העיר האפריקאית הבדיונית של סדרת ספרי הקומיקס של הפנתר השחור.

"אנשים לבנים שהם 'אנשים פרו-שחורים' יכולים גם להגיש מועמדות לגור שם" אמרה סקוט ל-CNN: "אני מקווה שזה יהיה מקלט בטוח ומשגשג עבור אנשים צבעוניים, במיוחד עבור משפחות שחורות".

"אי אפשר שיהיה רק שחור בלבד מכיוון שמשפחותינו משולבות, אנו קהילה משולבת, סובלנית ומגוונת אפילו כאנשים שחורים, ולכן איננו מתכוונים שהיא תהיה שחורה בלבד, אבל אנחנו מתכוונים שזה יהיה פרו שחור מכל הבחינות".

"כל כך הרבה אדמות נגנבו מאנשים שחורים, כל כך הרבה אדמות נגנבו מעמים ילידים, אז להיות מסוגל לחזור ולהשיב את הארץ הזאת, כי אנחנו לא מכירים את הסיפור, וזו המציאות, אנחנו לא מכירים כל כך הרבה מהסיפורים שלנו, אבל אנחנו יכולים ליצור סיפור חדש וזה מה שאנחנו מקווים לעשות כאן". הוסיפה סקוט.

שתי הנשים החלו לעבוד על העיר לאחר הריגת ג'ורג 'פלויד ובריאונה טיילור. שני גברים אפרו אמריקאים שנהרגו על ידי שוטרים לבנים, אירועים שהציתו מהומות ענק בארה"ב.

סקוט וולטרס הקימו את יוזמת 'ג'ורג'יה חופשית' לאחר שוולטרס ראתה מודעה המציעה מכירה של העיר טומסבורו - עם 30 הנכסים שלה - תמורת 1.7 מיליון דולר, אז היא טלפנה לסקוט. סקוט השתמשה בניסיונה בתחום הנדל"ן כדי לחפש אדמות באזור, היא מצאה 97 דונם ריקים ממש מחוץ לטומסבורו במחוז וילקינסון.

סקוט אמרה לערוץ WGXA-TV כי 19 משפחות זה לא מספיק, המטרה היא להרחיב בסופו של דבר ל-200 משפחות, מנהלי היוזמה טוענים כי אינם מעוניינים להגביל את העיר רק לאפרו אמריקאים.

"אנחנו רוצים במיוחד שהמשפחות השחורות שלנו יבואו להיות חלוצים איתנו," אמרה סקוט. "בסופו של יום אנחנו לא עוסקים בגזענות הפוכה", אומרת סקוט.

"אנחנו רק רוצים שיהיה מקום, מקום שבו אנשים שחורים ואנשים פרו-שחורים יכולים לחיות ולנשום ללא העוולות שאנחנו מתמודדים איתם בערים ובחברות שלנו".

אפרו אמריקאים ג'ורג'יה עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד