י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זיהום חמור

מתחילה לחיות מחדש: הדלקת בשן הביאה לסכנת חיים

זיהום ע"י "החיידק הטורף" ממקור דנטאלי על רקע מערכת חיסונית חלשה הביא את שובל בת ה-19 לסכנת חיים • אחרי למעלה מ-40 ימי אשפוז וארבעה ניתוחים במחלקה לכירורגיית פה פנים ולסתות, במרכז הרפואי פדה-פוריה, שובל החלימה וחוזרת לביתה

מתחילה לחיות מחדש: הדלקת בשן הביאה לסכנת חיים
רופא שיניים, אילוסטרציה צילום: pixabay

שובל שן (בת 19) מבית שאן הגיעה למחלקת כירורגיית פה, פנים ולסתות לפני חודש וחצי. היא סיפרה כי במשך כמה ימים חשה ברע: "כאבו לי האוזניים, הגרון, והרגשתי לחץ בחזה".

בירור וטיפול ראשוני בבי"ח "העמק" גילה שמוקד הזיהום נמצא מתחת ללסת התחתונה, והומלץ לה להמשיך את הטיפול במרכז הרפואי פדה-פוריה.

פרופ' עימאד אבו אל נעאג', מנהל המחלקה לכירורגית פה, פנים ולסתות, מסביר: "שובל הוכנסה מיד לניתוח דחוף, במטרה לבצע ניקוז ראשוני ולעקור את השן שהייתה המקור לזיהום. בגלל הרקע הסוכרתי שלה והחשש שהזיהום עלול להתפשט הוחלט על התערבות מידית ואגרסיבית. התרביות מהניתוח הראשון גילו לנו שאנחנו מתמודדים עם מקרה קשה של זיהום ב'חיידק הטורף', שקיבל את שמו בגלל שהרקמות "נטרפות"  ובמהירות. שובל נותרה מורדמת ומונשמת ואושפזה במחלקת טיפול נמרץ נשימתי, כי במצב כזה לא ניתן לצפות את ההתנהלות של החיידק ואת מהלך הזיהום. עיקר הסכנה היא לנתיב האוויר ויש חשש ממצב של חנק".

פרופ' אבו אל נעאג' מציין עוד, כי כבר בימי האשפוז הראשונים היה ברור שמדובר בזיהום חמור, "בימים הראשונים הזיהום החמיר והגיע לחללים נוספים באזור הצוואר. בכדי להתגבר על המצב, נדרשו ארבעה ניתוחים תחת הרדמה מלאה ועוד עשרות טיפולים יומיים שבוצעו בהרדמה מקומית במהלך ימי האשפוז הרבים. אחד הניתוחים כלל גם פיום של קנה הנשימה, מה שאפשר את המשך הטיפול בצורה בטוחה יותר, אך מנע משובל לדבר במשך חודש". בשל החשש מהתפשטות הזיהום לאזור בית החזה כל תהליך הטיפול לווה ע"י ד"ר רוני בן אבי וצוות היחידה לניתוחי חזה.

כיום, לאחר חודש וחצי של אשפוז, שובל מרגישה הרבה יותר טוב וכבר מצפה לחזור הביתה לאמה.

אביה, נח שן, מסכם: " למעלה מחודש אנחנו לא עוזבים את שובל ונמצאים לצידה יום ולילה. כבר כשהגענו לכאן הבנו שמצבה לא טוב והיא בסכנת חיים. מה שהרגיע אותנו לאורך הימים הארוכים והקשים האלה הייתה הידיעה שהיא בידיים מקצועיות וטובות. הרופאים מאד עזרו לנו, הרגיעו אותנו ונתנו מענה לכל השאלות לאורך כל הדרך שעברנו. אין בפי מלים להודות לכל הצוות המעולה של המחלקה".

בית חולים פוריה זיהום כירורגיה כירורגית הפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד