י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניצב בדמעות

רק תלמדו ממי לבקש: חיכה בסבלנות והרוויח כפליים

שני עניים המתינו בתור לפגישה עם המלך, האחד אסף צדקה מהסובבים והשני המתין בסבלנות. מה אמר המלך לעני הראשון? מה הרוויח העני השני? וכיצד זה קשור אלינו?

רק תלמדו ממי לבקש: חיכה בסבלנות והרוויח כפליים
עני צילום: pixabay

נדמיין לעצמינו...

בכיכרה של עיר, במזג אוויר נעים וסגריר, מלך על כסא מלכותו, כולם יבקשו לפגוש אותו,

לשפוך את ליבם ולבקש על דאגתם, ובתור הארוך שני עניים, מרחוק ממש ובקושי הם מגיעים.

האחד אינו מתבייש ובעודו מחכה, מהסובבים הוא מבקש, עזרה קטנה ונדבה, שלביתו יביא דבר מה, אחד נותן לו חצי דינר, והשני מנדב לו ממה שבכיסו נשאר, השלישי נותן עוד קצת מצלצלים וכך גם כל הסובבים.

העני השני מאוד מתבייש, אינו מסוגל מאיש לבקש, מחכה הוא בסבלנות למלך, הרי אצלו נמצא כל דבר ערך, ממנו בשקט יבקש ולו יספר, איך כל הלילות הוא נשאר ער, מהצער שיש לו על בני ביתו, שלא הצליח להביא הביתה את פיתו.

וכך עומדים השניים בתור, מקווים לצאת עם הרבה תקווה ואור, כשהגיע תור העני הראשון, אמר לו המלך - רואים שאתה לא ברון, אבל אני מבין שקיבלת כבר עזרה, מהסובבים פה, דינר ושם אגורה, גם אני את חלקי הקט לך אתן, אשמור את השאר לעוד כאלה שלהם אין,

העני השני ניצב מול המלך בדמעות, סיפר לו בצער על בושתו לבקש מעות, התחנן שיעזור לו כי רק הוא יכול, לתת לו את הסכום את הכל, הביט בו המלך בהמון הערכה, מילא את שקו ואיחל לו ברכה, בגלל שרק עלי סמכת, ובכל ליבך בי בטחת, מהיום עלי יהיה כל מחסורך, שום דבר לא יהיה חסר בביתך, תוכל להיות רגוע ושלו, ודאגות לא ימלאו יותר את הלב.

כך היא התפילה...

לדעת לסמוך רק עליו יתברך, הכל שלו ומשלו הכי מבורך, לא לסמוך על בשר ודם, שהיום פה ומחר שם, לאסוף את כל הלב, ולבקש רק מאבא אוהב, הוא את אוצרו יפתח, ושליחים לכל דבר לנו ישלח.

תודה אבא על הזכות להתפלל, זַכֵּינוּ במהרה ברחמים להיגאל.

אמן!

מאת: אחינועם (לימור) רז

עניים תפילה מסר הקדוש ברוך הוא מלך ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד