י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתונים סותרים

המרכז לבקרת מחלות בארה"ב: ילדי הגנים מדביקים

לפי נתוני המרכז לבקרת מחלות, שיעור הפעוטות שנדבקו בנגיף והדביקו את בני משפחותיהם עומד על 25%. במדינת ישראל אימצו את העמדה לפיה ההדבקה בגילאים הנמוכים אפסית ולכן הותר לפתוח את מוסדות החינוך

המרכז לבקרת מחלות בארה"ב: ילדי הגנים מדביקים
גן ילדים צילום: unsplash

מה הילד מביא עמו מהגן חוץ מהיצירה? לפי נתונים חדשים המגיעים מה-CDC, המרכז למניעה ולבקרת מחלות בארה"ב, מתברר שהפעוטות ששבים הביתה מהגן מביאים עמם את הנגיף, כך שהם מסוגלים בהחלט להדביק את בני המשפחה המבוגרים.

נתונים אלו עומדים בסתירה להנחה שהתקבלה בישראל לפיה שיעור ההדבקה בגילאים הנמוכים הוא אפסי, כשבהתבסס על הנחה זו הוחלט לפתוח את שנת הלימודים ולאפשר לימודים כמעט סדירים בגנים ובגילאים הנמוכים.

לפי נתונים שפורסמו אתמול בידי המרכז לבקרת מחלות האמריקני, ילדים שנדבקו בנגיף קורונה בגן הדביקו גננות ואת בני המשפחות שלהם. שיעור הפעוטות בגני ילדים שנדבקו בנגיף לפי נתוני ה-CDC בארה"ב, עומד על כ-25%. במרכז מדגישים כי "הנתונים מבוססים על מדגם קטן וייתכן ששיעור הנדבקים ומפיצי הנגיף גדול בהרבה".

"ילדים נדבקים בקורונה בגני הילדים ובמעונות היום ולאחר מכן הם מדביקים את בני משפחתם", נכתב בהודעה שפורסמה באופן רשמי בידי המרכז. שם מוסיפים כי "הממצא המרכזי: שיעור הילדים שנדבקו בקורונה במוסדות החינוך לגיל הרך ומדביקים אחרים, כ-25%. גם ילדים ללא סימפטומים יכולים להדביק אחרים בנגיף באותה המידה".

הממצאים החדשים הכו בהלם את קהיליית המדע הרפואי, שכן עד כה רווחה התפיסה לפיה ילדים אינם מדבקים, לפחות לא בגילאים הצעירים. אך גם כעת ה-CDC רק מסתפק באזהרה ואינו ממליץ לסגור את הגנים באופן גורף ונכון לעכשיו הגנים בארה"ב פתוחים. עם זאת, במרכז מדגישים כי גם בגנים יש להקפיד על היגיינה, חבישת מסיכה ובדיקת קורונה תדירה לעובדים.

הדיווח הנוכחי מתבסס על שלוש התפרצויות קורונה שהתרחשו בין אפריל ליולי בארה"ב. באחד המקרים 12 ילדים נדבקו בנגיף והדביקו לפחות 12 מתוך 46 ההורים או בני המשפחה האחרים באותו גן. לשלושה מהילדים שנדבקו לא היו סימפטומים כלל, ואחד מההורים נזקק לאשפוז.

 

גנים קורונה ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד