י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מי יחיה ומי ימות

"פתאום אתה מוטל חסר אונים, כשסימן שאלה גדול מרחף על חייך"

זו הייתה אבחנה בהולה: סרטן • כל הדרכים מובילות ל'עזר מציון' • מי ששרטט את הדרכים האלה יודע היטב מדוע: המעטפת הניתנת שם לחולי סרטן ולבני משפחותיהם כוללת הכול, כולל הכול, באהבה, באמפתיה, בלב ענק שעוזר לכולם לבחור בחיים

"פתאום אתה מוטל חסר אונים, כשסימן שאלה גדול מרחף על חייך"
תורם מח עצם במאגר הלאומי של 'עזר מציון' צילום: רחלי קוק

את 'עזר מציון' פגשתי כבר בחדר מיון, אחרי ששעות ארוכות חלפו עלינו שם בלי שמישהו ייגש אלינו. מקרה קורונה שהתגלה בתוך בית החולים יצר שם היסטריה, ואנחנו המשכנו להמתין. האמת היא שמסיבה זו בדיוק חששנו להגיע לבית חולים, אך הכאב בלשון שלא הרפה ממני, הטעם שלא חשתי והדחיפות בקולו של רופא המשפחה הבהירו שאין לנו ברירה.

ישבנו כך שעות ארוכות, עד שהבנו שאם לא נערב דמות בעלת קשרים, שום דבר לא יזוז. פנינו ל'עזר מציון', ומאותו רגע הכול החל להתגלגל במהירות מסחררת. עברתי כמה בדיקות, רופאים מומחים פיענחו אותן, ועוד באותו יום העלו אותי למחלקה האונקולוגית. כעבור שלושה ימים עברתי ניתוח חירום להסרת חלק מהלשון.

קשה לתאר את התחושה של אבא בריא, שימים ספורים קודם לכן לימד את תלמידיו במרחב הקולי ועמל לשמור על אווירה טובה בבית שנעשה צפוף בגלל הסגר, ופתאום מוטל חסר אונים, מלא ייסורים ומכאובים, כשסימן שאלה גדול מרחף על חייו.

לחצו כאן להצלת חייהם של אלפי יהודים שמחכים לעזרתכם>>>

קשה לתאר את התחושה של אדם צעיר ובריא שהפך לאדם שהמילים "בידך אפקיד רוחי" מוחשיות לו כל כך. בכל בוקר כשאני אומר "מודה אני... שהחזרת בי נשמתי" אני מודה באמת, בכל ליבי. פתאום החיים לא ברורים מאליהם. פתאום, אחרי שנים שלא בכיתי, מצאתי את עצמי בוכה ומתחנן לבורא עולם שלא ישאיר את אשתי אלמנה עם שמונה יתומים קטנים. המילה 'חיים' נהייתה המשאלה הגדולה ביותר שלי, כשפחד המוות מרחף מעליה.

בעודי מתאושש מהניתוח החלו להיערך בבית לשובי. אשתי וילדיי נכנסו לבידוד כדי שלא לסכן את חיי, ואיש לא דיבר על אין-ספור האתגרים שהמצב הזה יצר...

איש לא דיבר, אבל 'עזר מציון' פעלו. בלי לדבר הרבה, הם פשוט נכנסו בעובי הקורה, רשמו לפניהם את כל הנתונים והחלו להרעיף עלינו עזרה בכל תחום אפשרי.

מדהים היה לראות איך הם יודעים הרבה יותר טוב מאיתנו מה אנחנו צריכים. זו לא עזרה בתחום זה ועזרה בתחום אחר. זה חיבוק ארוך ומתמשך שעוטף אותנו בכל מה שמסייע להחזיק את הראש מעל המים ולגייס את כל הכוחות להתמודדות עם המחלה עצמה. קיבלנו מהם עזרה פיזית ותמיכה נפשית, סיוע עם הילדים וארוחות חמות, הכוונה רפואית ועצות יקרות מפז. מתנדבים מדהימים הסיעו אותנו לבית חולים ובחזרה וגם רכשו בשבילי את התרופות בבית מרקחת והביאו לי אותן עד הבית. הם שלחו תעסוקה לילדים, הפתיעו אותנו בהפתעות קטנות וגדולות, ועם בוא החופשה הוציאו אותנו ליומיים של חופש בצימר מפנק בצפון.

כשגיליתי שהכאבים והתשישות אינם מאפשרים לי לפתוח ספר, וגרוע מכך, אינם מאפשרים לי ללמוד עם הילדים שלי, 'עזר מציון' הצמידו לנו אברך שילמד עם הבנים, ולי הביאו מגוון שיעורי תורה לצפייה, עם מחשב נייד בהשאלה.

לחצו כאן להצלת חייהם של אלפי יהודים שמחכים לעזרתכם>>>

יותר מכל העזרה הייתה התחושה שיש כאן מערך שלם שכל שאיפתו היא לתמוך בנו כדי שנוכל להתמודד עם המחלה, לעבור את התקופה הקשה ולצאת ממנה בריאים ומחוזקים.

אני עדיין בטיפולים. כולנו מקווים לטוב, גם הרופאים. אני יודע שזה ייקח זמן, ובזמן הזה נהיה מוכרחים להמשיך לקבל את התמיכה והעזרה של 'עזר מציון'. אני פונה אליכם חבריי, ידידיי ויהודים טובים שאינם מכירים אותי, בבקשה תהיו שותפים עם 'עזר מציון', כי הפעילות שלהם מצילה את חיי החולים, ולא פחות מכך את חיי המשפחות הסובבות אותם.

תתפללו עלי בתוך שאר חולי ישראל, שאזכה לרפואה שלמה ולבריאות איתנה.

מוקירכם,

אלעזר חיים בן צפורה נחמה

גם בתקופת הקורונה המשיך מאגר מח העצם של 'עזר מציון' לפעול ולהציל חיים. 166 השתלות מצילות חיים בוצעו בתקופת הקורונה, מהן 66 מנות שנשלחו להציל יהודים ברחבי העולם. כל משלוח בימים אלו היה משימה בלתי אפשרית כמעט, אבל צוות המאגר לא ויתר, וגם בימים של נמלי תעופה מושבתים בארץ ובעולם הצליחו להעביר את מנות מח העצם במטוסי תובלה ובדרכים נוספות ולהמשיך להציל חיים.

אלפי חולים אונקולוגיים ובני משפחותיהם נעזרו בתקופת הקורונה במחלקה לתמיכה בחולי סרטן, במגוון תחומים שהורחב והותאם להנחיות הרשויות ולאנשים בקבוצות סיכון.

לחצו כאן להצלת חייהם של אלפי יהודים שמחכים לעזרתכם>>>

 

סרטן עזר מציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד