י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

מחלימי קורונה למשרד הבריאות: "אפשרו לנו לנוע בחופשיות גם בזמן הסגר"

המחלימים שברשותם אישור המעיד על בדיקה סרולוגית שעברו ואשר מוכיחה כי יש להם נוגדנים, דורשים להחריג אותם מהסגר הצפוי ולאפשר להם לנוע באופן חופשי. בפניה שהוגשה למנכ"ל משרד הבריאות הם מאיימים לעתור לבית המשפט במידה ופנייתם תידחה

מחלימי קורונה למשרד הבריאות: "אפשרו לנו לנוע בחופשיות גם בזמן הסגר"
חרדים ברחוב ירושלמי בצל הקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החרגה לבעלי נוגדנים: קבוצת מחלימי קורונה פנתה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי, בדרישה להחריג אותם מהסגר הצפוי ולאפשר להם לנוע בחופשיות בין הערים גם בימים שבהם תהיה ישראל תחת סגר. לטענתם, מאחר והם חלו, החלימו והוכח שיש להם נוגדנים, אין כל חשש שידביקו אחרים ויפיצו את התחלואה, ולכן יש לאפשר להם לנוע ללא כל מגבלה.

הפונים, ארבעה מחלימים, מצהירים כי עברו בדיקה סרולוגית שמוכיחה כי יש להם נוגדנים, כאשר בעקבות זאת אף התבקשו לתרום מנת דם, 'פלזמה', מה שמוכיח שהם אינם חשופים לכל סיכון, וההיפך.

הם מציינים גם את הנחיית משרד הבריאות לפיה יש לאפשר למחלימים בעלי נוגדנים להתנדב במחלקות הקורונה בבתי החולים, כך שמוכח שאין מצידם כל חשש של הדבקה והפצת תחלואה. "גם משרד הבריאות מצדד כי אין במגע עמם כל חשש להדבקה ולסיכון", הם כותבים.

מסיבה זו, הם דורשים להחריג אותם מהמגבלות הצפויות, ולאפשר להם לנוע. את הבקשה הם מגישים בשמם של 120,000 אזרחים שחלו בקורונה והחלימו, כאשר לדבריהם הם מצפים כי אותם מחלימים יוכלו לנוע בחופשיות גם בתנאי הסגר.

במידה והבקשה לא תאושר, הם מאיימים כי יפנו לבית המשפט בדרישה לכפות על משרד הבריאות להחריג אותם מהסגר – "צעד שמהווה פגיעה אלמנטרית בהם ובזכויותיהם, וזאת ללא כל הצדקה".

 

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד