י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צעד היסטורי

נחתם הסכם שת"פ בין ביה"ח שיבא לאיחוד האמירויות

המרכז הרפואי בתל השומר חתם עם קרן ההשקעות APEX מאיחוד האמירויות על מסמך הבנות היסטורי שמטרתו לקדם את עולם הרפואה באיחוד האמירויות באמצעות עולם החדשנות והרפואה הדיגיטלית

נחתם הסכם שת"פ בין ביה"ח שיבא לאיחוד האמירויות
מחלקת קורונה בשיבא צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בעוד בוושיטנגטון נערכים לטקס החתימה בין רה"מ נתניהו לבין נשיא איחוד האמירויות השיח זאיד, יש מי שכבר רץ קדימה: המרכז הרפואי בתל השומר חתם עם קרן ההשקעות APEX מאיחוד האמירויות על מסמך הבנות היסטורי שמטרתו לקדם את עולם הרפואה באיחוד האמירויות ובאזור המפרץ הפרסי באמצעות עולם החדשנות והרפואה הדיגיטלית. "שיבא" הוא בית החולים הישראלי הראשון אשר יקיים קשרים רשמיים עם איחוד האמירויות.

במסגרת מסמך ההבנות, יתקיים שיתוף פעולה נרחב בין גופי מערכת הבריאות הציבורית והפרטית באיחוד האמירויות. כמו כן סוכם כי יוקם במדינה ARC-Gulf, שיהווה שלוחה של ARC GLOBAL, המודל הייחודי של "שיבא" לקידום חדשנות בתחומי הטלה-רפואה, הבינה המלאכותית, המציאות הרבודה ועוד.

ARC-Gulf יכלול מרכז אשר יוקם באיחוד האמירויות, צוותים מומחים, סטארטאפים מובילים ותשתית דאטה נרחבת מישראל, מאיחוד האמירויות ומשותפים נוספים בעולם. "שיבא" ו-ARC-Gulf, בשיתוף פעולה עם קרן APEX, ירתמו את יכולות הניתוח של ARC וטכנולוגיות בינלאומיות במטרה לייצר פתרונות לאתגרים רפואיים גלובליים, ביניהם המאבק בנגיף הקורונה. עוד במסגרת שיתוף הפעולה יוכשרו צוותים רפואיים ויתקיימו סימולציות רפואיות תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות.

ההסכם בין שני הגופים ייחתם במעמד משותף של מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, ויו"ר קרן ההשקעות APEX, מר חליפה חורי, ובמעמד נציגי בית המלוכה מאבו דאבי ושר הבריאות המקומי.

קרן ההשקעות APEX נוסדה ב-2019 באבו דאבי. הקרן פועלת לרוב בהשקעות בתחומי התעשייה, נדל"ן ושירותים רפואיים.

איחוד האמירויות שיבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד