ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אוקראינה תסכים?

הנשיא הבלרוסי מוכן לקחת אחריות על החסידים

מבלרוס תבוא הישועה? הדוברות של נשיא בלארוס מעדכנת כי הנשיא פנה לחברי ממשלתו וביקש מהם להפעיל לחץ על הרשויות באוקראינה שיאפשרו את כניסת החסידים וכי מדינתו מתחייבת לדאוג לכניסתם ויציאתם בצורה בטוחה

הנשיא הבלרוסי מוכן לקחת אחריות על החסידים
ילד חסיד ברסלב מול החיילים האוקראינים צילום: באדיבות המצלם

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, פנה לממשלתו וביקש מחברי הממשלה ליצור קשר עם הרשויות באוקראינה כדי לקבל מהם אישור לכניסה "בטוחה" מכיוון שבלארוס שמוכנה לקחת על עצמה את נושא הארגון של העברת החסידים לאומן. כך דיווחה הדוברת של לוקשנקו, נטליה אייסמונט לתקשורת בבלארוס.

"בלארוס מוכנה לספק תחבורה. לדוגמה, אוטובוסים שעליהם יועברו עולי הרגל ליעדם ובחזרה, ואז ישר לשדה התעופה לטיסה למדינות מהן הם הגיעו, מדינתנו מוכנה לבצע את כל התפקידים הללו, כמובן לארגן את התהליך בצורה הכי בטוחה שאפשר, כולל כך שזה לא ישפיע על המצב עם הקורונה", אמרה.

כזכור, ביממה האחרונה דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי אלפי חסידים שכבר יצאו את גבול בלארוס, תקועים עדיין במעבר המפורז שבין המדינות, והמצב במקום הופך למתוח מול חומה בצורה של חיילים אוקראינים חמושים.

החסידים שמתעקשים לקיים את אמונתם וציווי רבם להגיע לראש השנה לאומן - תקועים בשטח שבין שני הגבולות, ללא יכולת לחזור לבלארוס או להמשיך לאוקראינה.

הנוכחים קוראים לאורך היומיים האחרונים למשרד החוץ הישראלי להתערב מיידית במשבר ומזהירים מפני מחסור באוכל ומים, ל-2500 נפשות בהם עשרות ילדים ונשים.

במזכירות ברסלב העולמית מסרו: "מדינת ישראל גרמה לכאוס הזה. האחריות המלאה על המשבר שאנו רואים על ממשלת ישראל, שריה ופקידיה, שרודפים את חסידי ברסלב, וגורמים להם לעמוד בגבולות, דחויים כפליטים בדרך למילוי אמונתם הדתית בהוראת רבם".

אמש באישון לי הגיעה משאית של ארגון הסיוע הצלב האדום, עם שמיכות ומים לחסידים שנותרו ללון בצידי הכביש בסמו לגבו אוקראינה.

אלכסנדר לוקשנקו בלרוס חסידי ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד