י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השרשראות נקטעות

קרוב ל-2,000 חולים ביום לא מתוחקרים בשל מחסור בחוקרים

מחדל: קרוב ל-2,000 נדבקים בנגיף קורונה, מבין 5,000-4,000 שמאובחנים מדי יום, אינם עוברים חקירה אפידמיולוגית בשל מחסור חמור בחוקרים

קרוב ל-2,000 חולים ביום לא מתוחקרים בשל מחסור בחוקרים
בדיקות קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המון נדבקים, אך כמעט ואין חקירות אפימיולוגיות: ממונה הקורונה הפרופ' גמזו הודיע לפני שבועיים על הקמת 'מפקדת הקורונה' ברמלה, כאשר דווח כי יעפלו בה יותר מ1,000 חוקרים שיביאו, כך לפי ההצהרות, "לקטיעה מוחלטת של שרשראות ההדבקה". אך בפועל, קרוב ל-2,000 נדבקים בנגיף קורונה, מבין 5,000-4,000 שמאובחנים מדי יום, אינם עוברים כלל חקירה אפידמיולוגית. כל זאת,  בשל מחסור חמור בחוקרים.

לפי הדיוח בחדשות הערב בכאן 11, מורגש מחסור חמור בחוקרים, כאשר מצבת כח האדם שגויסה עד כה לא מצליחה להשתלט על החולים הרבים.  על פי הפרסום, כ-20% מהאנשים שהיו במגע עם אותם חולים, לא קיבלו כל הודעה על כך שהם שהו בסמוך לחולה מאומת, כך שהם עשויים להידבק בנגיף ולהביא לכך שהתפשטות המגפה תצא משליטה.

נזכיר כי לפני שבוע דווח בנוסף כי לתפקיד ישובצו כאלו שנפלטו מעבודתם בשל הקורונה, או אפילו עובדי הרשויות המקומיות. אך בפועל, נראה שלא נעשה דבר ונכון לעכשיו אין מי שיתחקר את החולים. 

אתמול נרשם שיא חדש במספר החולים המאומתים שעמד על 4,812. מספר הבדיקות שנעשו אתמול הגיע ליותר מ-47 אלף ולפיכך שיעור הבדיקות החיוביות עלה ליותר מ-10%. אם קצב ההדבקה יעלה והתחלואה תתפשט, בלא שהחולים יתוחקרו - נראה שאנו עומדים בפני קטסטרופה. 

 

 

קורונה רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד