י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חיילים של רבינו"

מחווה הומניטרית: בלארוס הקימה אוהלי ענק לחסידים בגבול

התמונות והתיעודים שזרמו מבלארוס זעזעו רבים, ילדים שרועים על הכבישים, וחסידים רבים ששוהים תקופה לא קצרה במעבר הגבול לאוקראינה • כעת, ממשלת בלארוס הקימה אוהלי ענק לחסידים הממתינים בגבול. ובמזכירות ברסלב העולמית מנסים בכל דרך לאפשר את חצייתם של החסידים את הגבול

מחווה הומניטרית: בלארוס הקימה אוהלי ענק לחסידים בגבול
אוהלי הענק והאוטובוסים שהוצבו לטובת החסידים צילום: באדיבות המצלם

לאור התמונות שפורסמו ברחבי העולם בהן נראים חסידי ברסלב כולל עשרות ילדים שוכבים על הכביש וממתינים לישועה בגבול של בלארוס עם אוקראינה, בציפיה דרוכה להיכנס פנימה אל אוקראינה במטרה לשהות סמוך לציונו של רבי נחמן בעיר אומן. ממשלת בלארוס במחווה הומניטרית הקימה אוהלי ענק לחסידים והציבה במקום שירותים כימיים.

מטעם הנהלת חסידות ברסלב המארגנת את אומן נמסר: "המאמצים והשינויים שעשינו להכנת אומן לקורונה, למרות זאת הרשויות לא מאפשרים הגעת נוספים. זאת למרות שבאומן אין עדיין אפילו את 3000 האיש שכבר אושרו. בנוסף, הנה אנחנו כאן, כמה מאות יהודים מזה כמה שבועות באומן, ואין התפרצות קורונה, אין זאת אלא כי שומרים על הכללים. אנו חווים הקשחת עמדות בגבולות וסירוב להכניס עוד אנשים, לטענתם בגלל העלייה בתחלואה באוקראינה".

"אנו עדיין מקווים שהלב הטוב, החמלה, וההתחשבות במסירות הנפש של מאות הצדיקים שנאנקים בגבולות יגבר והמשבר בבלארוס ייפתר ברצון טוב".

"אנ״ש היקרים בבלארוס, ליבנו איתכם כל הזמן, כבוד הוא לנו לשלוח לכם אוכל ושתיה לחזית, זכרו שעיני כל העולם נשואות למשבר ההומניטרי בשטח המפורז שנוצר מהחיילים העושים מסירות נפש לקיים ציווי רבינו לנסוע אליו לראש השנה. ואע״פ שממשלת ישראל רוצה להחזיר אתכם לבידוד במלונות בישראל זכרו שאין שום ייאוש בעולם כלל ואפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים".

"אנו עובדים בכמה דרכים לנסות למצוא פתרון, הזוי ככל שיהיה, העיקר שתהיו איתנו כאן בראש השנה. ואם יש סיכוי הכי קלוש לפריצת דרך, זה ברור שזה תלוי בזה שאנו חייבים לשמור כאן באומן על הכללים".

"במידה ויהיו יחידים שיפגעו בסדרי השמירה, זה ישמש מיידית ללא שום ספק ככלי בידי מתנגדינו, להצדקת המשך סגירת הגבולות בקשיחות שרק מתגברת והולכת מיום ליום".

ברסלב אומן ראש השנה תש"פ אוקראינה בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד