י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שימו לב

בגלל חשש מקריסת המעבדות: מתחמי בדיקות הדרייב-אין יושבתו

8,000 דגימות שנדגמו במתחמי הדרייב אין של פיקוד העורף עדיין לא נבדקו בגלל עומס יתר, מה שהוביל להחלטה הדרמטית לעצור את המשך הבדיקות • במקביל משרד הביטחון פועל להקמת מתחמי בדיקה נוספים בכדי להקל את העומס מעל העובדים

בגלל חשש מקריסת המעבדות: מתחמי בדיקות הדרייב-אין יושבתו
בדיקת קורונה צילום: באדיבות המצלם

שימו לב: בערים שאינן אדומות, כתומות או צהובות יושבתו למשך יומיים מתחמי "היבדק וסע" בשל עומס יתר שנוצר על המעבדות, כתוצאה מאלפי בדיקות שהצטברו ועדיין לא פוענחו במעבדה, כך שקיים חשש כי תוקפן יפוג וכל הנבדקים יתבקשו לשוב ולהיבדק.

העליה התלולה במספר הבדיקות שנערכות בכל רחבי הארץ מדי יום יצרה עומסים כבדים על המעבדות שהאורות בהן לא כבים גם בלילה. ועדיין, העובדים במתחמים מתקשים לעמוד בקצב ולבדוק את כל המטושים. התוצאה: עיכובים במתן תשובות לנבדקים, אלפים ממתינים בבידוד שמסתיים בתשובה שלילית, כך שמתברר כי שהו שעות ארוכות, לעיתים ימים, בבידוד עד להגעת התשובה – ללא צורך.

לכן החליט פיקוד העורף להשבית למשך יומיים את מתחמי הבדיקות שלו בערים שאינן אדומות, בכדי להקל על העומס ולאפשר למעבדות לשחרר את צוואר הבקבוק שנוצר, לנקות את השולחן ולהיערך לקבלת מסות חדשות של בדיקות.

מתחמי הבדיקות יישארו פתוחים בערים בהן אותר בימים האחרונים מספר חולים גבוה, ביניהן חולון, אשדוד, נתניה, גבעת שמואל ופתח תקווה, בהן יוכלו להיבדק גם תושבים שאינם גרים בערים אלה בתנאי שהם מחזיקים בהפניה לבדיקה. בכדי למנוע מצב דומה בעתיד, בימים האחרונים חתם משרד הביטחון על חוזה עם שתי מעבדות נוספות כדי להגדיל את היקף הבדיקות.

ההערכה היא כי בהיערכות נכונה החל מבעוד כחודשיים ניתן יהיה לבצע מעל ל-80 אלף בדיקות ביום.

כמו כן, הופסקה שיטת מתחמי הבדיקות בהן ניתן היה להיבדק גם ללא הפניה. המתחמים הללו נפוצו בערים אדומות בהן העירייה בשיתוף מד"א הקימו מתחמים מהירים לבדיקות, כשהמטרה היא להוריד את אחוז התוצאות החיוביות מבין כלל הבדיקות באותה עיר, מה שיוריד את דירוג העיר במדד הרמזור של גמזו.

 

בדיקות פיקוד העורף קורונה משרד הבריאות מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד