י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שנה טובה

צדיק גוזר והקב"ה מקיים: ההכנה הראויה לקראת יום הדין

במיוחד השנה כולנו 'זוחלים ורועדים' לקראת יום הדין הממשמש ובא • לאף אחד לא היה קל בשנה הזו, ומי לא רוצה הבטחה לשנה טובה יותר בשנה הבאה?

צדיק גוזר והקב"ה מקיים: ההכנה הראויה לקראת יום הדין
הגר"ח קנייבסקי מתפלל על תורמי קופת העיר צילום: קופת העיר

.

ההכנה הראויה לקראת יום הדין: במכתב מרטיט שלא נשמע כמותו, יוצא רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א בברכה מפורשת ומיוחדת לקראת הימים הנוראים, בו הוא מברך את תורמי הקופה שלו 'קופת העיר', בנוסח נדיר ומפעים: "התורמים סך שנ"ד ש"ח למגבית ימים נוראים קופת העיר יזכו בעזה"י בשנה הבעל"ט לשנ"ד ימים של שנה טובה ומתוקה כי זה זכות גדולה לימים נוראים לזכות בדין".

רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א נוקב בסכום שנ"ד כנגד כל יום ויום מהשנה הבעל"ט "שנ"ד ימים של שנה טובה"

לתרומות לשנ"ד ימים של שנה טובה ומתוקה, לחץ כאן

המכתב בכתב ידו של הגר"ח קנייבסקי • קרדיט: קופת העיר

לתרומות לשנ"ד ימים של שנה טובה ומתוקה, לחץ כאן

במכתב מרטיט שלא נשמע כמותו, יוצא רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א בברכה מפורשת ומיוחדת לקראת הימים הנוראים, בו הוא מברך את תורמי הקופה שלו 'קופת העיר', בנוסח נדיר ומפעים: "התורמים סך שנ"ד ש"ח למגבית ימים נוראים קופת העיר יזכו בעזה"י בשנה הבעל"ט לשנ"ד ימים של שנה טובה ומתוקה כי זה זכות גדולה לימים נוראים לזכות בדין".

התרגשות רבתי בעולם היהודי מאז מתפרסם דבר המכתב המיוחד שכתב רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א, אשר מלווה את קופת העיר במשך כל 20 שנות קיומה, ובימים אלו לקראת ימי הדין והרחמים תשפ"א בחר להעלות על גבי גליון את דבריו המפורשים והנכוחים. [המכתב המלא במסגרת].

רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א אשר מכיר מקרוב את פעולות הצדקה וההצלה של קופת העיר, ראה לנכון לברך את תורמי הקופה שלו בברכה מיוחדת לשנה טובה ומתוקה, כשהוא מפרט ומפרש את הדרך המעשית לזכות לשנה תמימה שכל יום ויום ממנה יזכה לברכה בפני עצמו.

בברכתו המיוחדת נוקב רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א בסך שנ"ד כתרומה ל'קופת העיר' אשר התורמים אליה יזכו לעבור בשנה טובה את כל שנ"ד הימים שבשנה הקרובה.

באופן מיוחד, צפוי רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א להעתיר עבור הנענים לקריאתו ותורמים שנ"ד שקלים ל'קופת העיר', בליל ראש השנה בעת עריכת הסימנים, וכן בכל יום מעשרת ימי תשובה לאחר אמירת ספר התהילים. בליל ראש השנה בתום הסדרה הידועה של חלה בדבש, תפוח בדבש, גרגרי רימון, סילקא וראש של דג, יטול רשכבה"ג מרן שר התורה רבינו חיים קניבסקי שליט"א את שמות התורמים לקופת העיר שמונחים על שולחנו בליל הקדוש והנורא הזה, ויאמר: "יהי רצון שלכל התורמים לקופת העיר הרשומים כאן תהיה השנה הזאת שנה טובה ומתוקה".

לתרומות לשנ"ד ימים של שנה טובה ומתוקה, לחץ כאן

בנוסף, כפי מנהגו של רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א לסיים את כל ספר התהילים בכל יום ויום מעשרת ימי תשובה, יוקדש הזמן המסוגל שלאחר סיום ספר התהילים, ובעת אמירת היהי רצון שאחר התהילים, יעתיר מרן שליט"א על תורמי 'קופת העיר' שנענו לבקשתו ויבקש עבורם בזכות מזמורי התיהלים שסייים באותו העת.

בעדות מיוחדת מכלי ראשון כתב בנו חביברו של מרן שליט"א, הגאון רבי יצחק שאול קניבסקי שליט"א על הנהגתו של אביו בעשרת ימי תשובה: "דיברתי עם אאמו״ר הגאון מרן הגר״ח שליט״א ואמר בזו הלשון: "לא אוכל להבטיח, אבל בל״נ, בכל יום מימי עשרת ימי תשובה, כולל ראש השנה ויום הכיפורים הבעל״ט, כשאגמור ספר תהילים כמנהגי (בל״נ), אזכיר את כל שמות התורמים שימסרו על ידי קופת העיר ביהי רצון שאחר ספר התהילים שיזכו לשנה טובה ומתוקה״.

רשכבה"ג מרן שר התורה הגר״ח קניבסקי שליט״א אף כתב לעצמו נוסח מיוחד אותו הוא מוסיף באמצע היהי רצון, נוסח מיוחד בפתיחת תפילתו על תורמי קופת העיר שתרמו שנ"ד ש"ח: "ותכתוב ותחתום שנה טובה ומתוקה לכל שמות תורמי קופת העיר שתרמו שנ"ד ש"ח הנמצאים כאן״.

לתרומות לשנ"ד ימים של שנה טובה ומתוקה, לחץ כאן

ראש השנה שנה טובה קופת העיר הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד