ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
רמזור אדום בוהק

נתקע באדום: כמעט ולא נותרו בארץ יישובים 'ירוקים'

נתוני הקורונה בארץ מעלים כי מתווה הרמזור של גמזו נחל כשלון חרוץ. מנכ"ל משרד הבריאות: "אבד עליו הכלח" • מנגד, גמזו טוען כי ההחרגות הרבות מייתרות את הסגר, ומותירות אותו חסר משמעות, וכי לא ניתן יהיה להאשים אותו בהתפרצות דרמטית נוספת

נתקע באדום: כמעט ולא נותרו בארץ יישובים 'ירוקים'
חזי לוי/רוני גמזו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארבעה מיליון ישראלים מתגוררים בישובים המוגדרים 'אדומים' על פי מתווה הרמזור של פרופ' רוני גמזו ממונה הקורונה מטעם הממשלה. 83 היישובים האדומים מאכלסים חלק ניכר מתושבי המדינה, כך שנראה כי אבדה השליטה על הקורונה ומתווה הרמזור לא הצליח לעצור את ההתפשטות המהירה.

על פי דו"ח פנימי שהוכן על ידי הצוות של גמזו, מספר היישובים האדומים הכפיל את עצמו בתוך שבוע והוא עומד כעת על 83. רק לפני כשבוע היו 40 ישובים אדומים. 51 ישובים נוספים, בהם כ-2.5 מיליון תושבים, מוגדרים "כתומים".

הנתונים מעלים את העובדה הבאה: אין למעשה כרגע בישראל ישובים ירוקים. 97% מהיישובים במדינה הינם צהובים, כאשר בחלק ניכר מהם קצב ההכפלה של מספר החולים גבוה, וכל חולה מדביק יותר מחולה אחד, מה שמבטיח את המשך התפשטות המגיפה גם בימים הקרובים.

בהתייחסו לדברים צוטט ב"הארץ" מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, באמירה המודה בכישלון: "בשלב הנוכחי אבד הכלח על תכנית הרמזור המתבססת על ניהול דיפרנציאלי של הטיפול בהתפשטות הנגיף על בסיס נתונים אזוריים. ישראל החמיצה את השלב שבו ניתן היה לבלום את המשך התפשטות המחלה באמצעות צעדים מקומיים במוקדי ההתפרצות".

מנגד, מסביבת גמזו נשמעות טענות על כך שהצעותיו אינן מתקבלות, וכי שרי הממשלה מושכים כל אחד לכיוון אחר ואינם מסכימים על מתווה של סגר הרמטי. כמות ההחרגות שאושרו מותירה למעשה את הסגר פתוח וכמעט חסר משמעות, כך שלא ניתן להאשים אותו באי עצירת המגיפה.

רוני גמזו תכנית הרמזור חזי לוי סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד