י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בהצהרה מיוחדת

יו"ר האופוזיציה תוקף: "לעצור את הסגר"

הסגר הכללי שיוטל על המדינה החל מסוף השבוע, מתקרב בצעדי ענק ומאיים על גופים וענפים לא מעטים במשק הישראלי •  בהצהרה מיוחדת שמסר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד יחד עם נציגים שונים מהמשק, הוא תקף את החלטת הממשלה על הטלת סגר נוסף שעלולה להביא לדבריו לקריסה טוטאלית של הכלכלה בישראל

יו"ר האופוזיציה תוקף: "לעצור את הסגר"
יאיר לפיד צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את התנהלות הממשלה שמוליכה את המדינה לסגר נוסף.

לפיד אמר כי "הממשלה היחידה בעולם שמכניסה את אזרחיה לסגר שני, חייבת להתפטר קודם. זו הודאה בכישלון. האזרחים מקבלים עונש על זה שהממשלה שלהם נכשלה".

בנוסף, לדבריו: "את הסגר צריך לעצור. את הכלכלה הישראלית צריך להציל, לא לקבור אותה עמוק יותר".

יחד עם נציגים מגופים וענפים שונים במשק וחברי הכנסת אורנה ברביבאי ומיקי לוי, קיים ראש האופוזיציה, יאיר לפיד הצהרה מיוחדת לתקשורת בה סקר את ממדי הפגיעה הצפויה לכלכלת ישראל בסגר הקרוב וצעדים דרושים על מנת לצמצם את הפגיעה.

בדבריו, קבע לפיד כי יש לסגר אלטרנטיבה: "מתווה הרמזור בוטל בגלל שלחצו על נתניהו. הולכים לסגר מלא בגלל פוליטיקה. בגלל בעיות בקואליציה.

אנחנו יומיים לפני הסגר, אף אחד לא מבין מה הולך לקרות. הסגר הזה הוא שגיאה. זה אסון. הם מוציאים את המדינה לסגר במהלך לא מבושל, לא מקצועי. סגר עושים רק אם אין ברירה – יש ברירה.

שייתנו פיצוי מקדים לעסקים. לא עוד חודשיים, שייתנו רשת בטחון במיידי. שייתנו דמי אבטלה לעצמאים.

אני קורא גם לאנשי כחול לבן להתנגד לסגר. זו ההזדמנות שלכם. אמרתם שאתם נכנסים לממשלה כדי לפעול במשבר הקורונה. תפעלו. תיאבקו אתנו נגד הסגר."

סגן יו״ר הכנסת, ח"כ אורנה ברביבאי תקפה: "במשבר בסדר גודל כזה צריכים מנהיגות אמיצה ולא מנהיגים פחדנים. לא דאגתם למערכת הבריאות למעלה מעשור וציפיתם שיקרה נס בעת משבר. לפחות עכשיו קבלו החלטות שיצמצמו את הנזקים שגרמתם."

חבר ועדת הכספים, ח"כ מיקי לוי הצטרף אף הוא למקהלת המוחים: "לוקחים פה משק חבוט, רווי אבטלה, עם גירעון אסטרונומי, 70,000 עסקים שנסגרים, בלי תקציב מדינה ופשוט נותנים לו מכת מוות. אסור ללכת לסגר ללא מטרה מוגדרת בהורדת התחלואה."

דדי ביטון, בעלים של רשת חוגים מהוד השרון שהשתתף בהצהרה, אמר: החינוך הבלתי פורמלי זה המקום בו מתקיימת הלמידה המשמעותית - הרבה יותר חשוב לילדים משיעור בזום. כמו אלפים אחרים מפעל חיי עומד להימחק בגלל החלטות לא הגיוניות ואפליה שזועקת לשמיים.

לילך ספיר, בעלת מסעדות מתל אביב קבעה: "בשבילנו העצמאים העסק שלנו הוא הילד שלנו. וילדים זה לא צעצוע שאפשר לכבות ולהדליק עם כפתור. בעוד 48 שעות אנחנו סוגרים את העסקים שלנו ומתחילים שנה חדשה. בכל שנה אנחנו מתפללים עבור עצמנו. הפעם אנחנו מתפללים שתתחילו לנהל".

יעל דניאלי, מנכ"לית התאחדות המלונות, שנפגעו במידה רבה בחצי השנה האחרונה, זעק: 150 מלונות היום סגורים חצי שנה ומה יקרה עכשיו? ביום שישי ייסגרו המלונות וזה סגר של חודשים ארוכים עד פסח שהוא החג הבא שהמלונות ייפתחו. אין לנו אפשרות לשרוד את החודשים הארוכים של הסגר. עבורנו זו הדקה ה-90 ואנחנו בזמן פציעות ולא יכולים לעצמנו להיות סגורים. אנחנו קוראים לתת לנו לעזור לכם להשאיר אותנו פתוחים.

בנוסף נשא דברים גם חיים פרנקל, בעלים של רשת מכוני כושר שהביא את זעקתם של המכונים: "אנחנו ענף שמעסיק מעל 140,000 עובדים ודואג לבריאותם של מיליון וחצי אזרחים. הענף שלנו בקריסה. מעל 300 מועדוני כושר נסגרו, ולאחר הסגר הנוכחי עוד מאות ייסגרו. העובדים נשארים בבית כי הם מעדיפים לקבל חל"ת. אני קורא לממשלה להתעשת ויפה שעה אחת קודם יש עוד זמן לשנות את ההחלטה."

בין ההצעות שהעלו נציגי הענפים:
- פיצוי מקדים לעסקים.
- רשת בטחון לעצמאים.
- מודל חל"ת אחר.
- הורדת הארנונה.
- רשת ביטחון של המדינה מול בעלי הנכסים (סיוע בשכר דירה).

יאיר לפיד אופוזיציה קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד